Welcome To My Life...

Thursday, April 15, 2021

Kutubkhanah

Assalamualaikum.

Adalah menjadi impian besar saya untuk memiliki satu bilik di rumah saya sendiri nanti untuk dijadikan ruang membaca yang penuh dengan buku-buku.

Perpustakaan. Library. Kutubkhanah.

Panggillah ia apa saja. Satu ruang yang dapat melepaskan hormon endorfin dalam tubuh saya. 



Inilah kutubkhanah kecil saya pada hari ini bertarikh 15 April 2021.

Disusun mengikut penerbit atau genre (lebih kepada komik dan puisi). Inilah penerbit-penerbit yang menerbitkan buku yang menjadi minat saya.

FIXI dengan novel-novel fiksyen indie dengan majoritinya bergenre thriller, seram dan misteri. Ada juga yang ditulis dengan unsur komedi. 

KOMRAD dengan buku-buku yang menghimpunkan anekdot dan juga kisah-kisah hidup. Pengalaman dari orang-orang seperti kadi, pegawai bank, pelajar perubatan, pegawai sumber manusia (HR). Juga ada kompilasi fiksyen seram daripada Puaka Bersekutu.

BUKU PRIMA dengan novel-novel fiksyen seram dan buku-buku PROJEK SERAM mereka.

PATRIOTS PUBLISHING dengan buku-buku sejarah dan pengetahuan am yang disampaikan dengan santai secara pop ilmiah. Terbaru, Patriots sudah menerbitkan karya fiksyen di bawah imprin mereka, MAHAKARYA.

HIJJAZ RECORDS PUBLISHING dengan buku-buku sejarah dan juga biografi tokoh.

IMAN PUBLICATION dengan buku-buku agama dan motivasi.

PROLOG MEDIA dengan novel-novel fiksyen yang lain dari kebiasaan.

KATA-PILAR dengan koleksi anekdot, dan yang paling saya suka, buku-buku puisi. 

Ada lagi buku-buku lain fiksyen dan bukan fiksyen dari rumah penerbitan lain.

Baru-baru ini saya membeli sejumlah 23 buah buku puisi terbitan INSTITUT TERJEMAHAN & BUKU MALAYSIA ketika jualan mega di Shopee. 

Puisi sangat dekat dengan saya. Saya suka membaca puisi-puisi yang disusun indah. Dan untuk menghiburkan hati yang lara, saya juga membaca komik sebagai hiburan.

Dan, memang sikit novel-novel cinta dalam kutubkhanah saya. Tak berapa minat nak baca novel-novel cinta di pasaran yang klise, fantasi (tak realistik), dan tebal. Novel-novel cinta yang banyak diadaptasi menjadi drama televisyen. Kata orang, 'drama pukul 7'!

Alhamdulillah, judul-judul dalam koleksi saya semakin mekar mewangi. 

Ciao!



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif