Welcome To My Life...

Wednesday, December 17, 2014

War of the Money

Assalamualaikum.

Majlis undian berlangsung pada 15 Disember 2014 di Switzerland. Juara kumpulan tidak bertemu sesama sendiri. Pemenang kumpulan dan naib juara kumpulan lain dari negara sama juga tidak akan bertembung dalam pusingan kedua ini.

Keputusan penuh adalah seperti berikut:

Paris Saint-Germain (Perancis) vs Chelsea (England)
Shakhtar Donetsk (Ukraine) vs Bayern Munich (Jerman)
Basel (Switzerland) vs Porto (Portugal)
Schalke 04 (Jerman) vs Real Madrid (Sepanyol)
Juventus (Itali) vs Borussia Dortmund (Jerman)
Manchester City (England) vs Barcelona (Sepanyol)
Arsenal (England) vs Monaco (Perancis)
Bayer Leverkusen (Jerman) vs Atletico Madrid (Sepanyol)

Naib juara kumpulan akan bermain perlawanan pertama di tempat sendiri sebelum bertandang ke gelanggang pemenang kumpulan dalam perlawanan kedua. Pusingan kalah mati ini berformat timbal balas.

Dua perlawanan tumpuan adalah PSG vs Chelsea, dan Manchester City vs Barca. Dua pasukan kaya-raya akan bertembung apabila pasukan dari ibu kota Perancis (Paris) berdepan pasukan dari ibu negara England (London). Satu pasukan mesti tersungkur dalam Peperangan Wang. Real Madrid mungkin boleh dikira mendapat lawan mudah dalam laluan mempertahankan kejuaraan.

Persoalan pasukan mana yang akan layak ke peringkat lapan terbaik (suku akhir) hanya akan terjawab selepas dua perlawanan pada bulan Februari dan Mac 2015. Buat ketika ini, penyokong setiap pasukan masih boleh berkira-kira peluang pasukan kegemaran untuk melangkah jauh. 





No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif