Welcome To My Life...

Tuesday, November 17, 2015

It's Over

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, finally Sem 5 exam is over. I'm just glad that it's over. Objective Structured Clinical Examination. I have been waiting for this exam since I first stepped in IMU Bukit Jalil. 10 total stations, with 8 active stations for one day. Total 16 active stations in two days. They call this exam Big Bang Part II for a reason. 

InsyaAllah, semuanya berjaya dijawab dengan baik. Keputusan? Biarlah takdir yang menentukan. Ada masa 10 hari sebelum keputusan peperiksaan diumumkan pada 27 November. Cuti tiga bulan sudah pun bermula menandakan tamatnya fasa pra-klinikal dan separuh perjalanan dalam pengajian ijazah perubatan.

Fasa klinikal akan bersambung di Seremban bulan Mac nanti. Mimpi untuk belajar di luar negara sudah berakhir. Tapi mimpi untuk menjadi seorang doktor masih tetap diperjuangkan. Tiada penyesalan memilih jalan yang panjang berliku ini. 

Malam ini, senior Muslim semester lima akan diraikan. Rasa seperti baru semalam aku menjadi pelajar semester pertama meraikan senior di semester lima. Kini tiba giliran aku untuk diraikan oleh para junior. Begitu pantas masa berlalu.

Perjalanan masih panjang.


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif