Sunday, July 12, 2015

Pemain Baru

Assalamualaikum.

Selepas membeli penyerang, Memphis Depay, dari PSV Eindhoven (Belanda), aktiviti pembelian pemain baru kelab Manchester United sangat perlahan. Nama demi nama bertukar ganti dikaitkan dengan kelab terbesar bola sepak dunia. Jika dihimpunkan semua pemain yang dikaitkan dengan United, cukuplah untuk mereka semua beraksi dalam Liga Perdana Inggeris. Malangnya, itu sekadar khabar angin yang tidak benar. Semuanya memberi harapan palsu.

DEPAY

DARMIAN

Tapi semalam (Jumaat), khabar gembira buat para peminat Manchester United di seluruh dunia. Laman web rasmi kelab itu membuat dua pengumuman dalam sehari. Paling awal adalah berita persetujuan bersama antara Bayern Munich (Jerman) dan United untuk menyaksikan perpindahan pemain tengah berpengalaman, Bastian Schweinsteiger.

Seterusnya, bek kanan, Matteo Darmian, pula disahkan telah menjadi pemain baru Manchester United selepas berpindah dari kelab Torino (Itali). Kehadiran tiga pemain ini mengukuhkan lagi pasukan United yang baru kembali bersaing dalam kejuaraan berprestij Liga Juara-Juara Eropah. 

Namun, United perlu terus menambah kekuatan untuk bersaing dengan Chelsea dan Manchester City untuk kembali merajai liga domestik. Dua pemain yang dikaitkan hampir pasti menjadi milik United adalah Nicolas Otamendi (bek tengah Valencia) dan Morgan Schneiderlin (pemain tengah Southampton). Kehadiran kedua-dua pemain ini akan menjadikan United pencabar kejuaraan liga. 

Gandingan Schneiderlin dan Schweinsteiger akan mendominasi bahagian tengah, salah satu kelemahan United musim lepas. Begitu juga kehadiran Depay yang akan menambah sengat di bahagian serangan. Namun, pembelian Otamendi dan Scheiderlin masih khabar angin. Aku hanya akan gembira apabila melihat berita pengumuman di laman web rasmi kelab.

Tapi dengan tiga pemain baru yang sudah sah akan menguatkan cabaran United, aku sudah boleh memasang impian untuk melihat kelab kesayangan ini kembali mencabar di persada liga.




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif