Welcome To My Life...

Thursday, November 26, 2015

MSN

Assalamualaikum.

Matchday 5 Part 1

Awal pagi semalam milik trio berbisa Barcelona. Lionel MESSI, Luis SUAREZ, dan NEYMAR (atau MSN), terus mengganas dan meratah pasukan lawan dengan ketajaman gandingan mereka. Jumlah gol yang dijaringkan trio ini saja sudah melebihi gol yang dijaringkan keseluruhan pasukan Real Madrid untuk tahun 2015. Satu perkataan, mesin!

------------------------------

KUMPULAN E

BATE Borisov 1-1 Bayer Leverkusen
(Mikhail Gordeichuk, Admir Mehmedi)
Barcelona 6-1 AS Roma
(Luis Suare x2, Lionel Messi x2, Gerard Pique, Adriano, Edin Dzeko)

Jaringan penyamaan lewat dari Admir Mehmedi membenarkan pelawat dari Jerman untuk bertahan dalam merebut slot ke pusingan seterusnya dalam aksi di Belarus. Peluang Leverkusen masih belum tertutup memasuki perlawanan terakhir. Posisi tempat kedua untuk mengiringi Barca masih terbuka untuk tiga lagi pasukan. Takhta pemenang kumpulan pula sudah sah milik Barca yang membelasah pelawat dari Itali dalam aksi di gelanggang sendiri. Trio MSN masih lagi gagal dikekang.

Kedudukan: Barcelona 13; Roma 5; Leverkusen 5; BATE 4

------------------------------------

KUMPULAN F

Arsenal 3-0 Dinamo Zagreb
(Mesut Ozil, Alexis Sanchez x2)
Bayern Munich 4-0 Olympiakos
(Douglas Costa, Robert Lewandowski, Thomas Muller, Kingsley Coman)

Arsenal (England) mengatasi pelawat dari Croatia dengan tiga gol tanpa balas untuk menghidupkan sisa-sisa peluang untuk layak ke pusingan kalah mati. Bayern pula mencatat kemenangan keempat dari lima perlawanan untuk mengukuhkan cengkaman di persada. Seperti juga trio MSN milik Barca, bisa gandingan berkembar Robert Lewandowski dan Thomas Muller menjadi igauan pasukan lawan.

Kedudukan: Bayern 12; Olympiakos 9; Arsenal 6; Zagreb 3

-----------------------------------

KUMPULAN G

Porto 0-2 Dynamo Kyiv
(Andriy Yarmolenko, Derlis Gonzalez)
Maccabi Tel-Aviv 0-4 Chelsea
(Gary Cahill, Willian, Oscar, Kurt Zouma)

Porto tewas lagi, kali ini di tempat sendiri (Portugal). Kemenangan pelawat menghidupkan peluang pasukan Ukraine itu untuk melangkah jauh. Chelsea pula membelasah tuan rumah di Israel untuk mencerahkan kemungkinan mara ke pusingan kedua. Chelsea hanya mendahului dengan satu gol menuju ke penghujung permainan, dan berjaya menambah tiga lagi gol untuk menang bergaya.

Kedudukan: Chelsea 10; Porto 10; Dynamo Kyiv 8; Maccabi 0

-------------------------------------

KUMPULAN H

Zenit 2-0 Valencia
(Oleg Shatov, Artem Dzyuba)
Lyon 1-2 Gent
(Jordan Ferri, Danijel Milicevic, Kalifa Coulibaly)

Tuan rumah, Zenit, menang di Rusia dengan dua gol tanpa balas untuk menjadi satu-satunya pasukan yang mencatat lima kemenangan berturut-turut dan mengutip mata maksimum. Kelab Belgium, Gent, pula menang di Perancis untuk memintas Valencia dan merampas tempat kedua.

Kedudukan: Zenit 15; Gent 7; Valencia 6; Lyon 1

-------------------------------

Trio Barca, Messi-Suarez-Neymar (MSN), dan peledak hebat Bayern, Lewandowski-Muller, terus memusnahkan lawan demi lawan. Mungkinkah Barca dan Bayern beradu kekuatan dalam final bulan Mei tahun depan? Jika ya, gandingan manakah lebih berbisa? Persoalan itu kita biarkan menjadi tanda tanya.

Bagaimanakah nasib pasukan gergasi Real Madrid, Juventus, Manchester United, dan Manchester City? Semuanya akan terjawab dalam perlawanan kelima Kumpulan A-D.


1 comment:

Jepun Mari said...

hai nice blog
jom support our segmen : misi kembara si citam

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif