Welcome To My Life...

Friday, January 29, 2016

Kembali Aktif

Assalamualaikum.

Fuhh fuhh (tiup habuk). Bersawang habis blog Lelaki Dari Marikh. Kesibukan hidup menghalang aku dari aktif menaip. Sudah pasti alasan semata-mata. Berapa ramai orang yang lebih sibuk tapi mempunyai kesempatan untuk mengemas kini blog. 

Bila aku belek semula entri lama, baru aku sedar kali terakhir aku mengarang puisi adalah pada tahun 2014. Aku belek pun sebab mencari puisi lama hasil coretanku, atas permintaan seorang sahabat yang meminta aku menulis lirik. Sesungguhnya, banyak peristiwa yang telah berlaku sepanjang tahun lepas dan awal tahun 2016.

Berbicara hal global, ISIS telah melakukan serangan di Istanbul (Turki) dan Indonesia. Beralih ke dalam negara, bajet 2016 telah dibentang buat kali kedua semalam (28 Januari). Usul TPPA pula diluluskan di Dewan Rakyat dan Dewan Negara. Pemberian Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) 2016 fasa pertama untuk golongan bujang dan berkahwin juga telah dilakukan. 

Beralih ke dunia hiburan, Lagu 'Potret' dendangan Akim & The Majistret memenangi Anugerah Juara Lagu (AJL) ke-30 menewaskan lagu 'Assalamualaikum' (Faizal Tahir) dan 'Hanya NamaMu' (Caliph Buskers). Malam ini pertandingan Maharaja Lawak Mega 2016 akan bermula. 

InsyaAllah, blog ni akan berwajah baru. Aku nak tukar header. Dan nak perkenalkan satu segmen baru bertajuk 'Dokter Yang Berfikir'. InsyaAllah aku akan bahaskan isu semasa secara santai. Semuanya masih dalam perancangan. Moga Allah mengizinkan.

Sekian dulu. Allahuakbar!



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif