Welcome To My Life...

Friday, June 5, 2009

Sintok Space Kingdom - Episode 1

Sekitar tahun 2096, hampir seluruh Eropah telah ditawan. Namun kubu terakhir di London kekal teguh dipertahankan. Tembok digital Prof Jimmy masih utuh untuk ditembusi ET-100. Kod-kod rahsia itu begitu luar biasa kukuhnya dan sukar dipecahkan Prof Danial. Di situlah ibu pejabat bala tentera PBB yang diketuai Jeneral Samuel Shakerin. Mereka sedar betapa mereka masih selamat selagi berada dalam tembok digital itu. Para panglima perang berkumpul di Meja Bulat Tentera PBB.

“Hampir seluruh Eropah telah ditakluk oleh Alexander baru.” Komander Azren mengeluh.

“Dia tiada perikemanusiaan. Zalim macam binatang.” Kapten Johan membalas. Nyata ketua tentera Afrika itu menyokong pendapat ketua misi pertahanan Eropah.

“Johan Taochingo, macam mana dengan Afrika?” Jeneral Samuel selaku pengerusi mula bersuara.

“Macam yang kau tahu berlaku di benua Amerika dan Asia, dua tiga negara sudah ditawan. Yang lain diserang setiap hari.” Kapten Johan menumbuk meja.

“Mengapa hanya dua atau tiga negara? Eropah sudah hampir menjadi padang jarak padang tekukur.” Komander Azren bernada geram.

“Seperti yang dijanjikannya dalam misi 46 tahun, satu demi satu benua. Eropah sudah hampir sempurna. Nampaknya dia berjaya terlalu awal.” Kapten Johan menjawab dengan suara yang sangat kecewa.

“Takkan semudah itu, Johan.” Leftenan Quayyum selaku ketua tentera Asia membidas.

“Apa maksud kau, Qay?” Kolonel George tidak puas hati. Ketua tentera Amerika sering mempunyai pendapat yang tegas.

“Kita semua tahu ramalan terbaru Sir Amien dari kerajaan Sintok.” Leftenan Quayyum menimbulkan persoalan.

“Dia selalu merepek tentang perkara-perkara pelik. Apa kau percaya dengan The Last Encounter?” Kapten Johan tidak bersetuju.

“Kadang-kadang dia terlalu mengarut. Tapi ramalannya tentang Danial benar-benar berlaku.” Jeneral Samuel segera membidas.

“Mungkin itu satu kebetulan, Sam. Haruskah kita percaya dengan Maharaja Faisal? Mungkin dia mahu menaikkan nama wiranya.” Kolonel George terus menghina.

“Kau terlalu pesimis, George. Program Wira Mudanya sudah banyak menyumbang kepada kekuatan tentera Asia.” Leftenan Quayyum pula tidak bersetuju. Itulah adat Meja Bulat Tentera PBB yang tidak pernah senyap.

“Namun tentera Asia juga tidak banyak membantu kita mengekang kemaraan Danial.” Kapten Johan meluahkan kekesalannya.

“Sir Amien ibarat Nostradamus. Dia anugerah Tuhan untuk manusia sejagat.” Leftenan Quayyum terus mengukuhkan hujahnya.

“Lupakan si tua kutuk itu, Qay. Apa katanya? Old Norgamen akan muncul semula pada tahun 2100. Manusia tua yang hilang itu.” Kolonel George terus memperlekehkan Sir Amien.

“Tak mustahil ia akan berlaku. Maklumat yang aku terima Old Norgamen selamat di makam purba di Mesir.” Nada suara Leftenan Quayyum penuh pengharapan.

“Sir Amien selalu membuat ramalan dan tilikan. Nyata Maharaja Faisal banyak mempergunakan ahli nujum mengarut itu.” Kapten Johan menghela nafas benci.

“Ramalan Amien tidak ada kaitan dengan Faisal. Amien selalu membuat ramalan yang menakutkan maharajanya itu.” Jeneral Samuel memberi pendapat.

“Kau benar, Sam. Danial akan menghadapi lawan paling hebat pernah ditemuinya. Bukan seorang, tapi empat orang.” Sinar ceria terpancar di wajah Komander Azren yang senyap sejak tadi.

“Lupakan semua itu. Apakah The Last Encounter ada kaitan dengan kita? Entah bila akan berlaku. Yang penting sekarang ini, Eropah sudah hampir jatuh.” Kolonel George cuba mengubah topik.

“The Last Encounter akan membantu kita, George. Aku percaya Meja Bulat ini takkan ditawan Danial. Kita akan mulakan penaklukan semula dari sini.” Leftenan Quayyum menghentikan niat Kolonel George.

“Benar! Kita akan nantikan pertarungan Wira Muda dan Danial. THE LAST ENCOUNTER!!!” Jeneral Samuel menjerit dengan nyaringnya.

Apakah sebenarnya The Last Encounter? Siapakah Sir Amien dan Maharaja Faisal? Nantikan Episode 2

No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif