Welcome To My Life...

Wednesday, June 10, 2009

Sintok Space Kingdom - Episode 2

Suasana di dalam bilik gelap Sir Amien sememangnya amat menggerunkan. Gelap gelita dan kelam. Kalau tidak ada cahaya tujuh batang lilin yang dinyalakannya sudah tentu tiada apa yang kelihatan kerana dia berjubah hitam. Maharaja Faisal yang masuk bersama Sir Jamil duduk penuh syak wasangka di hadapan meja Sir Amien. Kaca Tilikan memisahkan mereka, terletak di tengah-tengah meja kecil itu. Maharaja Faisal memandang sekeliling bilik dengan ketakutan.

“Apakah gerangan ahli nujum memanggil beta ke mari?” Maharaja Faisal menyedarkan Sir Amien daripada meditasinya.

“Oh, sudah sampai! Ampunkan patik, tuanku. Patik sedang mendalami rahsia besar yang perlu disampaikan.” Sir Amien memandang Sir Jamil dengan riak kurang senang.

“Tidak mengapa. Beta kurang sibuk hari ini. Apakah rahsia itu, ahli nujum?” Maharaja Faisal tidak sabar-sabar untuk mengetahuinya.

“Ampunkan patik, tuanku! Bilik Ramalan tidak menerima kemasukan hamba yang hina selain maharaja yang berdaulat.” Sir Amien merenung tajam Sir Jamil.

“Bukankah beliau perdana menteri beta? Hinakah beliau berbanding kamu ahli nujum?” Suara Maharaja Faisal meninggi.

“Sembah patik harap diampun. Rahsia ini sangat sulit, tuanku.” Sir Amien menundukkan kepala.

“Bapa Sir Amien sudah banyak berjasa kepada nenek moyang beta. Perdana Menteri, beta mahu kamu keluar dan tunggu beta di luar.” Maharaja Faisal bertitah kepada Sir Jamil.

“Menjunjung perintah, tuanku!” Sir Jamil bangun dan beredar keluar sambil mengempas pintu Bilik Ramalan.

“Patik benar-benar kurang senang melihat kurangnya kesopanan Perdana Menteri.” Sir Amien mengeluh.

“Biar beta uruskan kemudian. Apakah rahsia sulit yang ingin kamu sampaikan?” Maharaja Faisal sudah tidak sabar menanti.

“Ahli nujum diraja telah menerima kunjungan seorang lelaki berjubah putih dalam mimpi patik sejak tiga hari yang lalu.” Sir Amien membuka cerita.

“Apa petanda yang dibawanya?” Maharaja Faisal mengurut janggutnya.

“The omen. Dia mengarahkan patik meramalkan tentang Wira Muda. Hasilnya sangat mengejutkan.” Sir Amien menggelengkan kepalanya.

“Apakah program Wira Muda beta akan hancur? Siapa petualangnya?” Maharaja Faisal menghentak meja kecil Sir Amien.

Mulut Sir Amien terkumat-kamit. Badannya bergoncang sedikit. Matanya terpejam rapat sambil bibirnya tidak berhenti-henti bergerak. Kepalanya yang bergoyang menakutkan Maharaja Faisal. Baginda sedar sudah tiba masanya ramalan akan dilafazkan oleh Sir Amien. Sepertimana yang diceritakan oleh almarhum ayahandanya, ahli nujum akan berkelakuan luar biasa sebelum membuat ramalan.

“Akan lahir empat Wira Muda dalam tempoh empat tahun dari sekarang untuk bertarung dengan Danial si laknat. Kuasa mereka perlu bersatu dengan empat gadis sakti dan lima pahlawan bersara demi The Last Encounter. Kehadiran mereka membawa berita baik buat alam seluruhnya tetapi membawa kematian kau, MAHARAJA!!!!” Sir Amien pengsan sebaik perkataan terakhir dilafazkan. Kepalanya terhentak di meja.

Maharaja Faisal menggeletar ketakutan. Suara Sir Amien begitu berlainan sekali, sangat garau. Kali terakhir dia mendengar ramalan sebegini kira-kira setahun yang lalu. Ramalan yang lain biasanya disampaikan di balai penghadapan dengan suara Sir Amien yang biasa. Baginda akan dibunuh. Itulah yang menggoncangkan keberaniannya. Baginda berlari keluar dan menitahkan untuk segera kembali ke kamar beradu.

Siapakah Lord Danial? Nantikan Episode 3

No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif