Welcome To My Life...

Thursday, November 6, 2014

Real dan Dortmund Mara

Assalamualaikum.

Matchday 4 Part 1

Real Madrid terus garang dengan mencatat kemenangan keempat berturut-turut dalam aksi Liga Juara-Juara untuk layak ke pusingan kalah mati. Borussia Dortmund juga mara dengan statistik sama, menang empat perlawanan walaupun begitu goyah dalam liga domestik. Arsenal pula dikejutkan dengan kebangkitan lewat Anderlecht. 
Bagaimana pula nasib Juventus?

----------------------------------

KUMPULAN A

Malmo 0-2 Atletico
Juventus 3-2 Olympiacos

Di Sweden, pemain Atletico menunjukkan bisa penyudah mereka. Malmo menguasai perlawanan dan melancarkan lebih banyak serangan namun dua gol Koke dan Raul Garcia cukup untuk memberikan kemenangan kepada pelawat. Di Itali pula, dua gol dalam tempoh dua minit membolehkan Juve membalas dendam selepas tewas di tempat lawan dalam perlawanan sebelum ini. Sepakan percuma Andrea Pirlo dipadamkan jaringan Alberto Botia dan Delvin N'Dinga. Namun gol sendiri penjaga gol Roberto dituruti dengan ledakan Paul Pogba begitu pantas menceriakan penyokong tuan rumah.

Kedudukan: Atletico 9; Juventus 6; Olympiacos 6; Malmo 3

-----------------------------------

KUMPULAN B

Basel 4-0 Ludogorets
Real Madrid 1-0 Liverpool

Tuan rumah menang bergaya di Switzerland. Jaringan Breel Embolo, Derlis Gonzalez, Shkelzen Gashi dan Marek Suchy cukup untuk membalas kekalahan di tempat lawan dalam perlawanan sebelum ini. Di Sepanyol, tuan rumah menang tipis hasil jaringan Karim Benzema walaupun menguasai sebahagian besar perlawanan.

Kedudukan: Real 12; Basel 6; Liverpool 3; Ludogorets 3

-----------------------------------------

KUMPULAN C

Zenit 1-2 Leverkusen
Benfica 1-0 Monaco

Di Rusia, pelawat menang selepas dua gol Son Heung-Min meletakkan pasukan Jerman selesa di depan. Jaringan lewat Jose Rondon merapatkan kedudukan tetapi tuan rumah gagal mencuri satu mata. Lain pula ceritanya dengan gol lewat di Portugal. Ledakan lewat Talisca mengecewakan pelawat dari Perancis.

Kedudukan: Leverkusen 9; Monaco 5; Zenit 4; Benfica 4

---------------------------------------------

KUMPULAN D

Dortmund 4-1 Galatasaray
Arsenal 3-3 Anderlecht

Di Jerman, tuan rumah melupakan kehampaan aksi liga domestik dengan membelasah pelawat dari Turki. Jaringan Marco Reus dan Sokratis Papastathopoulos dirapatkan Hakan Balta tetapi gol Ciro Immobile dan gol sendiri Semih Kaya memberikan kemenangan selesa untuk tuan rumah. Di England, tuan rumah selesa mendahului 3-0 menerusi sepakan penalti Mikel Arteta, gol Alexis Sanchez dan Alex Oxlade-Chamberlain dan menyangka mereka sudah menang. Tetapi dua gol Vanden Borre dan jaringan penyamaan minit akhir oleh Aleksandar Mitrovic menggembirakan pelawat.

Kedudukan: Dortmund 12; Arsenal 7; Anderlecht 2; Galatasaray 1

-----------------------------------------

Hanya Real Madrid (Kumpulan B) dan Borussia Dortmund (Kumpulan D) sudah sah layak. Arsenal juga boleh layak jika menang perlawanan seterusnya. Persaingan Kumpulan A dan Kumpulan C masih terbuka. Persaingan Kumpulan E-H berterusan malam ini melibatkan nama-nama besar seperti Chelsea, Manchester City, Bayern Munich dan AS Roma.      




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif