Welcome To My Life...

Saturday, June 20, 2015

Menulis Semula

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, dah tiga hari umat Islam berpuasa. Salam 3 Ramadhan dalam kalendar 1436 Hijrah. 

Rasa lain pulak bila tak perlu menghadap nota-nota kuliah untuk ditelaah. Sebelum ni nak hapdet blog pun rasa tak kena. Rasa bersalah pulak kalau menaip entri tapi tak ulang kaji untuk peperiksaan big bang bagi pelajar medik. Sembilan modul yang perlu dibaca membuatkan aku membatalkan hasrat mengetuk papan kekunci.

Rasa janggal pula bila tak perlu baca nota. Walau bagaimanapun, aku tetap bersyukur dah bebas dari tahun pra-klinikal. Nak menaip macam blogger pemes Dr Fatin Liyana pun tak ada timbul rasa serba salah. Alhamdulillah, syukur kepada Allah jua yang memberikan nikmat kesihatan.

Meskipun cuti cuma sepuluh hari saja sebelum kembali menyambung semester lima dengan projek community survey. Kena siapkan tugasan berkumpulan tu selama dua minggu sebelum cuti lagi. 'Selepas kesulitan pasti ada kemudahan'. Cuti raya yang lebih panjang. Lima minggu! Cuti tiga minggu pun dah cukup membahagiakan bagi pelajar perubatan. Inikan pula cuti lima minggu. Alangkah indahnya.

Cuti ni nak habiskan stok filem yang aku ada yang tak sempat aku tengok kerana sibuk mengulang kaji. Malas nak fikirkan keputusan peperiksaan. Lulus pun dah besar rahmat. Aku nak tenangkan fikiran saja buat sementara waktu. Tak fikir pun tugasan dua minggu tu. Tak sabar nak cuti lima minggu. Yee-haw!



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif