Welcome To My Life...

Friday, June 19, 2015

Kembali

Assalamualaikum.

Niat di hati semalam nak iftar 1 Ramadhan 1436H bersama ibu bapa di rumah tak kesampaian apabila bas gagal tiba sebelum waktu berbuka puasa. Mula-mula memang perancangan asal nak balik pada sebelah malam selepas solat terawih. Aku mengubah strategi apabila malas nak tunggu lebih lama di kota raya metropolitan dan ingin segera pulang.

Tiket segera dicari dan tiket bas pada waktu tengah hari dibeli. Hajatnya nak buat kejutan pada umi dan ayah di rumah. Tiada makluman diberi. Aku bersiap dan menempuh perjalanan untuk membuat 'surprise'. Apakan daya, perancangan Allah mengatasi segalanya. Apa pun, aku bersyukur dapat juga iftar 'berat' di rumah. Iftar 'ringan' minum air dalam bas sebaik saja masuk waktu berbuka.

Alhamdulillah, baru saja menamatkan First Professional Exam Bahagian Pertama untuk teori. Sembilan modul sistem badan. InsyaAllah, aku akan meneruskan pengajian ke tahun ketiga andai berjaya lulus dalam peperiksaan tersebut. Baru sekarang aku rasa seronoknya bercuti tanpa perlu memikirkan soal pelajaran. Yang pening difikirkan nak sambung pengajian di luar negara atau tidak. Berat...

Walaupun hanya cuti 10 hari sebelum semester lima bermula bersama bermulanya era amali bagiku dalam bidang kedoktoran ini, aku tetap bersyukur dapat berpuasa bersama keluarga di rumah. Tiada bandingnya nikmat ini selepas nikmat Islam dan iman. InsyaAllah kalau dipanggil bakal mertua, nak jugak iftar bersama. ^_^



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif