Welcome To My Life...

Friday, June 26, 2015

Hai Tahun Klinikal

Assalamualaikum.

Say 'hi' to clinical years. Another step forward, yet still long way to go.

Alhamdulillah, segala puji-pujian hanya bagi Allah yang mengizinkan aku terus melangkah dalam perjalanan penuh ranjau berliku dalam ijazah perubatan ini. Sebaik memeriksa e-mel dan mendapat makluman keputusan 'lulus', aku memanjatkan kesyukuran kepada Ilahi. Sungguh, hanya perkataan itu yang kuharapkan. 

Selamat tinggal fasa teori (pra-klinikal).

Tidaklah aku bermimpi untuk mendapat keputusan cemerlang lagi berkualiti. Jauh dari gred 'Ayam'. Mungkin gred 'Cicak' saja. Tapi itu tetap memberikan keputusan yang sama. Aku akan memulakan langkah dalam fasa klinikal. Berakhir sudah zaman teori. Kini masa era praktikal bermula. Seorang doktor perlu mempunyai asas binaan yang kukuh, tapi seorang doktor yang baik mestilah mampu melakukannya secara amali. Kerja seorang doktor bukan di atas kertas. 

Persediaan untuk peperiksaan aku sangatlah sedikit berbanding rakan yang lain. Aku kira keputusan 'atas urat' yang aku jangkakan sudah cukup memuaskan. Terima kasih cinta, kau buat ku bahagia. Eh, ternyanyi lagu pulak. 

Ahad ni dah balik KL semula. Perjalanan masih panjang.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif