Welcome To My Life...

Sunday, April 7, 2019

Rollercoaster

Assalamualaikum.

Istilah 'roller-coaster' digunakan dalam bola sepak untuk menggambarkan satu perlawanan yang berbolak-balik dan bertukar-tukar pendahulu. Itulah yang berlaku dalam perlawanan Liga Super antara Melaka United menentang Selangor malam tadi yang disiarkan secara langsung di saluran TV9.

Sudah lama rasanya penulis tidak menonton satu perlawanan sebegini. Sama ada kedua-dua mempunyai kualiti rendah atau mereka berkualiti tinggi, kedua-dua pasukan menampilkan aksi menarik dan terpuji malam tadi.

Berikut adalah aturan tujuh gol dalam perlawanan tersebut:
Selangor 1-0 (Amri Yahyah)
Melaka United 1-1 (Patrick Reichelt)
Selangor 2-1 (Amri Yahyah)
Melaka United 2-2 (Patrick Reichelt)
Melaka United 3-2 (Darko Markovic)
Selangor 3-3 (Sean Selvaraj)
Selangor 4-3 (Sean Selvaraj)

------

Melaka United tidak mengalah walaupun ketinggalan dua kali. Dua gol Amri Yahyah dibalas dengan dua gol juga oleh pemain import dari Filipina, Patrick Reichelt. Semangat juang tanpa mengenal putus asa akhirnya membuahkan hasil untuk anak didik Zainal Abidin Hassan. Ledakan Darko Markovic meletakkan mereka di depan buat kali pertama.

Kelihatan tuan rumah sudah berjaya bangkit untuk menceriakan para penyokong mereka di gelanggang sendiri. Namun rupanya B. Sathianathan mempunyai idea yang berbeza. Kecederaan Syazwan Zainon memaksa pertukaran dilakukan. Sathianathan memilih Sean Selvaraj sebagai pengganti.

Selvaraj tidak menghampakan dan membalas kepercayaan itu dengan dua gol lewat. Gol pertama berpunca daripada sepakan sudut pendek. Hantaran silang kapten, Amri Yahyah ditanduk kencang oleh Selvaraj. Memasuki masa kecederaan, Selangor mendapat sepakan percuma di sayap kanan. Selepas berbincang dengan kapten, Fandi Othman mengambil sepakan tersebut yang dihantar cantik untuk satu lagi tandukan Selvaraj. Kepuasan Fandi terserlah apabila berjaya membantu gol tersebut.

Dua gol tandukan Sean Selvaraj melengkapkan dua gol daripada kapten Amri menghadiahkan tiga mata penuh kepada skuad Gergasi Merah. Drama kebangkitan di lewat permainan meranapkan impian tuan rumah.

Penulis mengharapkan satu lagi perlawanan berkualiti dan mungkin pesta gol untuk siaran langsung yang akan datang. 



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif