Welcome To My Life...

Thursday, January 12, 2017

Menang Lagi

Assalamualaikum.

Glory glory Manchester United!

 It has been a long time since Manchester United playing a brilliant attacking football. It has been ages since Manchester United score goals in every match. This fearsome Red Devils is enjoying good spell again under the guidance of manager Jose Mourinho since Sir Alex Ferguson departed.

Permulaan yang perlahan membuatkan ramai peminat tegar Manchester United mahukan Mourinho mencari jalan untuk memulihkan keyakinan atau dia juga perlu keluar seperti mana David Moyes dan Louis Van Gaal pasca era Alex Ferguson. Beberapa keputusan seri 1-1 ketika sudah mendahului tidak dapat diterima oleh para penyokong United kerana Chelsea tidak keciciran mata membuatkan kedudukan United dari pendahulu semakin terjarak.  

Bermula dengan kemenangan 2-0 menentang Zorya Luhansk dalam Liga Europa, kemudiannya menang enam perlawanan liga berturut-turut: menewaskan Tottenham Hotspurs 1-0, Crystal Palace 2-1, West Brom 2-0, Sunderland 3-1, Middlesbrough 2-1, dan West Ham 2-0. Kemenangan kesembilan berturut-turut dicatat mengatasi Reading 4-0 dalam perlawanan Piala FA dan seterusnya menumbangkan Hull 2-0 dalam semi-final Piala Liga. Keseluruhannya, 20 gol dijaringkan dan hanya 3 gol membolosi gawang. Statistik ini bermakna jentera serangan dan pertahanan United semakin ampuh. 

Perlawanan seterusnya menentang Liverpool di kubu Old Trafford. Misi mencatat kemenangan kesepuluh berturut-turut. Perlawanan terakhir kedua-dua pasukan: Manchester United menundukkan Hull 2-0 ketika Liverpool tumbang 1-0 kepada Southampton, dalam perlawanan separuh akhir Piala Liga.

United kini hanya ketinggalan lima mata di belakang Liverpool di tangga kedua. Kemenangan di gelanggang sendiri akan mengurangkan lagi defisit dan terus memberi tekanan kepada Liverpool. Kemenangan ini juga sangat penting untuk moral penyokong kerana Liverpool adalah musuh tradisi zaman-berzaman dan kemenangan bermakna hak mengutuk diberikan kepada peminat Manchester United.

Teruskan perjuangan Syaitan Merah. Glory glory. Semoga kemenangan memihak United jam 12 malam hari Isnin waktu Malaysia.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif