Welcome To My Life...

Wednesday, October 10, 2018

Mr. Ragaman

Assalamualaikum.

Sejak akhir-akhir ini, Faizal Tahir juga dikenali sebagai 'Mr. Ragaman'. Hal ini berlaku kerana muzik video lagu terbarunya. Dikenali sebagai seorang penyanyi berbakat besar yang tidak terbatas pada satu atau dua genre saja, FT telah menyanyikan lagu-lagu dengan pelbagai tema. Sebut saja kemanusiaan, cinta, patriotik, Islamik dan lain-lain.

Bermula dengan kumpulan nasyid Mirwana, FT kemudian bergerak solo dan menyertai pertandingan nyanyian One In A Million musim pertama pada tahun 2006. Walaupun Suki menjadi juara musim itu, FT tidak memandang ke belakang dan kariernya berkembang maju. Penulis mula mengenali FT dengan lagu masterpiece (baca: mahakarya) dia iaitu 'Mahakarya Cinta'. Ketika itu penulis di zaman remaja. Masih terngiang-ngiang di minda suara FT mendendangkan lagu Mahakarya Cinta.

Jika belum melakukannya, kalian boleh menonton video muzik rasmi dari label syarikat rakaman FT untuk lagu terbarunya, 'Ragaman'.



I didn't expect it to be so very beautiful in soooooo many ways. 

Jika anda memahami video muzik ini, ia menggambarkan Mr. Ragaman sedang bercerita kepada dua orang budak perempuan tentang ragam isterinya.

Apa yang menarik tentang video ini adalah pelbagai perasaan yang diluahkan di dalamnya untuk menguatkan liriknya yang santai dan tidak berat. Perasaan sayang, geram, jengkel dan bahagia yang bercampur. Masam manis perkahwinan.

Dan hanya di hujung video dizahirkan hakikat bahawa isteri Mr. Ragaman sebenarnya sudah meninggal dunia, dan Mr. Ragaman sedang mengimbau memori indah bersama arwah isterinya (sambil bercerita kepada dua orang budak perempuan tadi).

People come and go, but memories last forever (unless you lose your memory). 

Kalau belum menonton video ini lagi, sila tonton video ini sekarang!



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif