Welcome To My Life...

Wednesday, October 10, 2018

UCL 18/19 #2: Liverpool Tumbang

Assalamualaikum.

Perlawanan kedua, peringkat kumpulan.

Beberapa situasi menarik berlaku. Pasukan bangkit daripada ketinggalan dua gol, dan drama gol lewat permainan. Berikut adalah keputusan penuh perlawanan dalam semua kumpulan. 

----------

KUMPULAN A

Atletico Madrid 3-1 Club Brugge
Dortmund 3-0 Monaco

Dua pasukan tuan rumah menjaringkan tiga gol. Dua gol daripada Antoine Griezmann dan satu lagi daripada Koke membantu kemenangan Atletico Madrid di Sepanyol. Borussia Dortmund juga menang bergaya di Jerman dan akan bertemu Atletico dalam perlawanan seterusnya.

-----

KUMPULAN B

Tottenham 2-4 Barcelona
PSV 1-2 Inter Milan

Kemenangan untuk kedua-dua pasukan pelawat. Lionel Messi meledak dua gol untuk membantu Barcelona menang sebagai pelawat di England. Inter Milan menang 2-1 untuk kali kedua berturut-turut dan sekali lagi bangkit daripada ketinggalan. Mauro Icardi sekali lagi menjadi wira untuk Inter Milan.

-----

KUMPULAN C

Paris Saint-Germain 6-1 Red Star Belgrade
Napoli 1-0 Liverpool

PSG bangkit daripada kekalahan kepada Liverpool dalam perlawanan pertama untuk membelasah pelawat dari Serbia. Neymar meledak hatrik untuk PSG termasuk dua sepakan percuma yang cantik. Napoli pula mendominasi permainan di gelanggang sendiri dan menghadiahkan kekalahan untuk skuad Jurgen Klopp. Lorenzo Insigne menjadi wira dengan jaringan lewat.

-----

KUMPULAN D

Lokomotiv Moscow 0-1 Schalke
Porto 1-0 Galatasaray

Dua kemenangan tipis. Weston McKennie menjadi wira pasukan Jerman di Russia dengan tandukan kemenangan dua minit sebelum masa permainan sebenar tamat berpunca daripada sepakan sudut. Tuan rumah juga menang di Portugal menerusi tandukan Moussa Marega.

-----

KUMPULAN E

Bayern Munich 1-1 Ajax
AEK 2-3 Benfica

Jaguh Jerman hanya mampu seri di tempat sendiri walaupun mendahului menerusi tandukan Mats Hummels. Kedua-dua pasukan kini terikat dengan empat mata. Benfica pula mendahului 2-0 di Greece tetapi gagal mengekalkan kedudukan tersebut. Mujur pemain gantian Alfa Semedo sempat memberikan kemenangan untuk mereka.

-----

KUMPULAN F

Hoffenheim 1-2 Manchester City
Lyon 2-2 Shakhtar Donetsk

Manchester City menang di Jerman juga menerusi gol lewat yang dijaringkan oleh David Silva. Hoffenheim mendahului dengan gol pada minit pertama tetapi gagal mempertahankan gawang mereka. Selepas bangkit daripada ketinggalan dalam perlawanan lepas, Shakhtar pula yang kecewa kali ini walaupun mendahului 2-0 di gelanggang lawan.

-----

KUMPULAN G

CSKA Moscow 1-0 Real Madrid
Roma 5-0 Viktoria Plzen

Juara bertahan tumbang di Rusia. Jaringan minit kedua oleh Nikol Vlasic sudah cukup untuk memberikan tiga mata penuh kepada pasukan tuan rumah. Roma pula menang bergaya di gelanggang sendiri dengan dibantu oleh hatrik daripada Edin Dzeko.

-----

KUMPULAN H

Juventus 3-0 Young Boys
Manchester United 0-0 Valencia

Hatrik untuk Paulo Dybala di depan penyokong sendiri di Itali. Kemenangan kedua untuk gergasi Itali yang akan menentang Manchester United dalam perlawanan seterusnya dengan diperkuatkan kehadiran semula Cristiano Ronaldo (digantung kerana dilayangkan kad merah dalam perlawanan pertama). Manchester United pula hanya mampu seri di depan penyokong sendiri. 

-----------

Kekalahan yang mengejutkan untuk juara dan naib juara musim lepas. Liverpool bukan saja tewas perlawanan malah turut kecundang penguasaan bola. 

Perlawanan ketiga akan berlangsung pada 24 dan 25 Oktober selepas liga domestik berhenti seketika untuk memberi laluan kepada perlawanan antarabangsa.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif