Saturday, August 3, 2013

Dua Puluh


Alhamdulillah, syukur kepada Yang Maha Esa. 20 tahun selepas 2 Ogos 1993. Bertambah usia menjadi dewasa. Dua dekad menghuni dunia.

Happy birthday to me. Haha.

2 Ogos 2013, sekali lagi diberi kesempatan oleh Ilahi untuk berkongsi tarikh hari lahir dengan ibunda tercinta, Akilah Abdullah. Lots of love for you, mother. Selamat hari lahir. Semoga dimurahkan rezeki, dipanjangkan usia, dan dirahmati Allah sepanjang masa. ^_^

Terima kasih buat sahabat, Syahiratun Nabihah yang pertama mengucapkan selamat hari lahir. Bakal zaujah kepada sahabat karib aku. Sorang sahabat yang sangat baik sepanjang aku mengenalinya. Sahabat yang aku sangat percaya. Ramai jugak yang wish

Akhirnya, wish yang sangat penting pada jam 11.30 pagi. Terima kasih si jantung hati. Katanya, tak lupa. Sengaja lambat sebab nak tengok reaksi aku. Aih, sekarang dah pandai menguji ya? ^_^ Alhamdulillah, kalau awak benar-benar ingat. Sedih jugak bila tak dapat ucapan dari VVIP.

Apalah ada pada angka. Pada usiaku ini, Sultan Muhammad al-Fateh memimpin kerajaan Turki Usmaniah, menjadi khalifah Islam. Entahlah pencapaian besar apa yang dapat aku banggakan. Terlalu kerdil rasanya sedangkan bercita-citakan impian penghuni syurga.

Dua kali ulang tahun kelahiran aku sebelum ni disambut jauh dari famili. Diraikan bersama kawan-kawan di bumi Selangor. Alhamdulillah, tahun ni diizinkan untuk menyambutnya bersama keluarga tercinta. Walaupun dalam bulan Ramadhan, tetap meriah jua. Iftar meraikan hari lahir? Awesome!

Beli macam-macam semalam. Iftar aku semalam makan nasi beriani restoran Yasmeen. Sedap hingga menambah nasi. Lagi best sebab iftar semalam ada kek. Yeahhh, kek hari lahir aku dan ummi. Aku sendiri yang pergi beli kek coklat tu. Aku pun pilihlah kek kegemaran aku walaupun akan menjadi habuan adik-adik.

Harapan? Moga aku akan menjadi lebih baik menempuhi hari yang mendatang. Moga usia aku diberkati oleh Allah. Moga dengan usia yang panjang, aku akan dekat dengan Allah. Itulah keberkatan.




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif