Welcome To My Life...

Thursday, October 23, 2014

Lewat dan Kejutan

Assalamualaikum.

Matchday 3 Part 2

Lapan lagi perlawanan berlangsung dalam Kumpulan A-D. Kurang pesta gol seperti semalam, cuma lebih drama. Lebih banyak kemenangan tipis, dan dua kemenangan lewat. Satu perlawanan berkesudahan tanpa jaringan.

Pasukan manakah yang bertuah memenangi permainan di masa kecederaan?

----------------------------

KUMPULAN A

Atletico 5-0 Malmo
Olympiacos 1-0 Juventus

Tuan rumah menang bergaya di Sepanyol. Lima penjaring berbeza mencatat nama untuk mengecewakan pelawat dari Sweden: Koke, Mario Mandzukic, Antoine Griezmann, Diego Godin, dan Alessio Cerci. Koke paling menyerlah dengan mencipta tiga gol yang lain. Di Greece, jaringan tunggal Pajtim Kasami menumbangkan gergasi Itali.

Kedudukan: Atletico 6; Olympiacos 6; Juventus 3; Malmo 3

-------------------------------------

KUMPULAN B

Liverpool 0-3 Real Madrid
Ludogorets 1-0 Basel
 
Tiada masalah bagi Cristiano Ronaldo dan rakan-rakan apabila bertandang ke England. Ronaldo sendiri menjaringkan gol pertama sebelum Karim benzema meledak dua kali untuk meletakkan Real selesa di puncak. Di Bulgaria, jaringan lewat Yordan Minev membantu tuan rumah mengecewakan pelawat dari Switzerland. Kemenangan ini menghidupkan peluang Ludogorets untuk layak ke pusingan seterusnya.
 
Kedudukan: Real 9; Ludogorets 3; Liverpool 3; Basel 3
 
-------------------------------------------------
 
KUMPULAN C
 
Leverkusen 2-0 Zenit
Monaco 0-0 Benfica
 
Di Jerman, jaringan Giulio Donati dan Kyriakos Papdopoulos cukup untuk membantu tuan rumah mendahului kumpulan dengan kelebihan hanya satu mata. Tiada gol di Perancis membuatkan kumpulan ini sangat terbuka dengan semua pasukan masih berpeluang untuk mara. Kejayaan mengikat Monaco menghidupkan peluang Benfica yang masih malap.
 
Kedudukan: Leverkusen 6; Monaco 5; Zenit 4; Benfica 1
 
-----------------------------------------
 
KUMPULAN D
 
Anderlecht 1-2 Arsenal
Galatasaray 0-4 Dortmund
 
Di Belgium, tuan rumah tumbang dalam perlawanan dramatik walaupun mendahului hasil gol Andy Najar ketika permainan berbaki 20 minit. Namun gol lewat Kieran Gibbs dan Lukas Podolski menghancurkan hati penyokong tuan rumah. Di Turki, pelawat dari Jerman menang bergaya dengan jurang gol selesa. Dua gol Pierre-Emerick Aubameyang, dan masing-masing satu daripada Marco Reus dan pemain gantian Adrian Ramos meletakkan Dortmund di takhta kumpulan.
 
Kedudukan: Dortmund 9; Arsenal 6; Anderlecht 1; Galatasaray 1
 
---------------------------------------------
 
Kumpulan A menjadi kumpulan yang paling terbuka dengan keempat-empat pasukan masih boleh layak. Juventus gagal mencengkam selepas tamat separuh pusingan peringkat kumpulan. Jaguh Itali itu mesti memperbaiki prestasi atau bersedia untuk beraksi dalam Liga Europa. Begitu juga Kumpulan C walaupun peluang Benfica sangat tipis.

Kumpulan B dan Kumpulan D mempunyai pendahulu yang selesa dengan mata maksima. Tiga pasukan lain masih berhak mengiringi Real Madrid dalam Kumpulan B. Arsenal pula kelihatan berpeluang cerah untuk mengiringi atau mengetuai Dortmund melangkah jauh.

    



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif