Welcome To My Life...

Thursday, October 2, 2014

Seri dan Tipis

Assalamualaikum.

Matchday 2 Part 1

Tiada perlawanan malam tadi yang berakhir dengan kemenangan besar untuk mana-mana pasukan. Separuh dari lapan perlawanan berakhir dengan kedudukan terikat. Manakala empat lagi perlawanan menyaksikan pasukan menang tipis. Tiada pasukan menang dengan defisit dua gol. 

Pasukan mana yang menang?

------------------------------

KUMPULAN E

CSKA Moscow 0-1 Bayern
Manchester City 1-1 Roma

Bayern Munich mencatat kemenangan 1-0 kali kedua berturut-turut. Kali ini sepakan penalti Thomas Muller di awal permainan membantu Bayern mengulangi kemenangan lewat menewaskan City dalam perlawanan pertama. Manchester City pula mendahului pelawat dari Itali menerusi sepakan penalti Sergio Aguero. Namun jaringan Francesco Totti menyamakan kedudukan dan menjadikan pemain itu penjaring tertua sepanjang zaman dalam Liga Juara-Juara.

Kedudukan: Bayern 6; Roma 4; City 1; CSKA 0

---------------------------------

KUMPULAN F

PSG 3-2 Barcelona
APOEL 1-1 Ajax

Tuan rumah mengatasi pendahulu La Liga di Paris dengan tiga gol pertama yang membolosi gawang Barca musim ini juga memberikan kekalahan sulung. Jaringan David Luiz, Marco Verratti dan Blaise Matuidi cukup untuk mengatasi gol cantik Lionel Messi dan Neymar. Di Cyprus, sepakan penalti Gustavo Manduca cukup untuk membantu tuan rumah mengikat Ajax yang mendahului menerusi jaringan Lucas Andersen.

Kedudukan: PSG 4; Barcelona 3; Ajax 2; APOEL 1

-----------------------------------

KUMPULAN G

Schalke 1-1 Maribor
Sporting 0-1 Chelsea

Di Jerman, tuan rumah memerlukan jaringan penyamaan dari Klaas-Jan Huntelaar untuk mengelak kekalahan selepas Damjan Bohar meletakkan pelawat dari Slovenia di depan. Sementara itu, Chelsea menang di tempat lawan (Portugal) apabila tandukan Nemanja Matic cukup untuk memberikan kemenangan pertama untuk Jose Mourinho dalam Liga Juara-Juara musim ini.

Kedudukan: Chelsea 4; Maribor 2; Schalke 2; Sporting 1

-----------------------------------------

KUMPULAN H

Shakhtar 2-2 Porto
BATE 2-1 Athletic

Di Ukraine, tuan rumah mendahului selesa hasil jaringan Alex Teixeira dan Luiz Adriano. Namun dua gol lewat pemain gantian Jackson Martinez membantu pelawat dari Portugal seri. Di Belarus, tuan rumah menang tipis ke atas pelawat. Jaringan Aritz Aduriz untuk pasukan Sepanyol tidak cukup untuk mengatasi jaringan Denis Polyakov dan Aleksandr Karnitski.

Kedudukan: Porto 4; BATE 3; Shakhtar 2; Athletic 1

-------------------------------------

Tidak banyak perlawanan menarik akan berlangsung dalam Kumpulan A-H untuk perlawanan kedua peringkat kumpulan. Hanya perlawanan Atletico Madrid vs Juventus akan menarik perhatian. Real Madrid akan berdepan lawan mudah menentang Ludogorets ketika Arsenal menghadapi tentangan Galatasaray.




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif