Welcome To My Life...

Monday, October 5, 2015

Kecewa

Assalamualaikum.

Kecewa. Sangat kecewa. Begitulah gambaran perasaan aku ketika ini dengan tewasnya pasukan kegemaran, Manchester United, dalam perlawanan Liga Perdana Inggeris semalam menentang musuh tradisi, Arsenal. Bergembiralah penyokong pasukan-pasukan musuh Manchester United dengan kekalahan pasukan yang memiliki kejuaraan liga domestik Inggeris terbanyak dalam sejarah.


Lapan perlawanan 'Super Sunday' antara pasukan-pasukan besar dalam liga utama Eropah.

Bayern Munich mengukuhkan cengkaman dan dominasi penuh dalam Bundesliga (Jerman) dengan membelasah serta memusnahkan pencabar terdekat, Borussia Dortmund 5-1 di gelanggang sendiri. Thomas Muller dan Robert Lewandowski terus mengganas dengan masing-masing meledak dua gol. Napoli pula rakus menghancurkan AC Milan 4-0 dalam perlawanan Serie A (Itali). Paris Saint-Germain pula menundukkan Marseille 2-1 dalam perlawanan Ligue 1 (Perancis). PSV Eindhoven menewaskan Ajax Amsterdam 2-1 dalam perlawanan Eredivisie (Belanda).

'Super Sunday' Liga Perdana Inggeris (England) pula menyaksikan Arsenal menewaskan pendahulu liga minggu lepas, Manchester United di tempat sendiri dengan kemenangan bergaya 3-0. Tiga gol dalam masa 20 minit pertama perlawanan dengan dua jaringan Alexis Sanchez cukup untuk memastikan 'Gunners' mengutip tiga mata penuh sebelum aksi perlawanan antarabangsa. Everton dan Liverpool pula seri satu sama dalam Merseyside 'derby'. 

Madrid 'derby' dalam La Liga (Sepanyol) berakhir dengan Atletico Madrid dan Real Madrid berkongsi mata selepas terikat 1-1. Malang buat Barcelona apabila tewas di gelanggang lawan kepada Sevilla tanpa kelibat bintang utama mereka, Lionel Messi. Kekalahan ini meletakkan Barca semakin tertekan dengan prestasi mereka ketika ini. 

KONKLUSI
Bayern Munich telah mendominasi Bundesliga dengan mencatat lapan kemenangan berturut-turut daripada lapan perlawanan. Gol yang dijaringkan juga begitu banyak apabila membelasah Wolfsburg dan Borussia Dortmund. Gandingan serangan Muller dan Lewandowski begitu mantap dan sukar disekat. Jentera tengah Bayern yang dibarisi Mario Gotze, Kingsley Coman, Douglas Costa, Arturo Vidal, Xabi Alonso dan Thiago Alcantara juga begitu hebat. Tidak mustahil Bayern akan menguasai pentas Eropah musim ini.




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif