Welcome To My Life...

Thursday, October 22, 2015

Tipis

Assalamualaikum.

Matchday 3 Part II

Lapan lagi perlawanan peringkat kumpulan Liga Juara-Juara Eropah musim 2015/2016 berlangsung awal pagi tadi waktu Malaysia. Tiada pasukan yang menang di tempat lawan. Banyak kemenangan tipis untuk tuan rumah. Manakala Manchester United, PSG, dan Real Madrid, hanya mampu seri. 
-------------------------------------

KUMPULAN A
 
Malmo 1-0 Shakhtar
(Markus Rosenberg)
PSG 0-0 Real Madrid

Kedudukan: PSG 7, Real 7, Malmo 3, Shakhtar 0

Tuan rumah menang tipis di Sweden dengan gol awal Rosenberg cukup untuk menghadiahkan kekalahan ketiga berturut-turut kepada pelawat dari Ukraine dalam kumpulan ini. Manakala dua gergasi gagal dibezakan di Perancis dengan keputusan seri tanpa jaringan dicatatkan.

---------------------------------------

KUMPULAN B

CSKA 1-1 Manchester United
(Seydou Doumbia; Anthony Martial)
Wolfsburg 2-0 PSV
(Bas Dost, Max Kruse)

Kedudukan: Wolfsburg 6, Man United 4, CSKA 4, PSV 3

Pelawat dari England hanya mampu seri satu sama di Rusia selepas terpaksa mengharungi perjalanan jauh. Martial menebus kesilapan menghadiahkan sepakan penalti yang mengakibatkan gol pasukan lawan, dengan menanduk cantik hantaran silang Antonio Valencia. Juara Belanda pula tewas di Jerman dengan kemenangan agak selesa bagi tuan rumah.

----------------------------------------

KUMPULAN C

Atletico Madrid 4-0 Astana
(Saul Niguez, Jackson Martinez, Oliver Torres, Denys Dedechko og)
Galatasaray 2-1 Benfica
(Selcuk Inan, Lukas Podolski; Nicolas Gaitan)

Kedudukan: Atletico 6, Benfica 6, Galatasaray 4, Astana 1

Pasukan Sepanyol membelasah pelawat dari Kazakhstan untuk mencatat kemenangan kedua. Kemenangan bergaya itu meletakkan Atletico berkongsi takhta kumpulan dengan Benfica. Kelab Portugal tersebut tewas di bumi Turki apabila dikejutkan oleh Galatasaray walaupun pasukan Benfica menjaringkan gol pendahuluan seawal minit kedua. 

---------------------------------------

KUMPULAN D

Juventus 0-0 Monchengladbach
Manchester City 2-1 Sevilla
(Adil Rami og, Kevin De Bruyne; Yevhen Konoplyanka)

Kedudukan: Juventus 7, Man City 6, Sevilla 3, Monchengladbach 0

Juventus seri tanpa jaringan dengan pelawat dari Jerman di Itali. Keputusan itu mengekalkan rekod tanpa kalah Juventus di pentas utama benua Eropah musim ini. Manakala gergasi England menjaringkan gol kemenangan lewat permainan untuk mengecewakan pelawat dari Sepanyol yang hampir membawa pulang satu mata berharga.

-------------------------------------

Tamat sudah saingan separuh pertama dalam peringkat kumpulan musim ini. Masih berbaki tiga perlawanan sebelum pertandingan diteruskan dengan pusingan kalah mati. Dua slot dalam setiap kumpulan masih terbuka untuk diisi.

It's still early!



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif