Welcome To My Life...

Wednesday, October 21, 2015

Meriah

Assalamualaikum.

Matchday 3 Part I

Perlawanan ketiga peringkat kumpulan Liga Juara-Juara Eropah musim 2015/2016 berlangsung meriah. Lapan gol dijaringkan dalam perlawanan Roma menentang Leverkusen. Bayern pula tewas walaupun mendominasi permainan.
------------------------------

KUMPULAN E

BATE 0-2 Barcelona 
(Ivan Rakitic x2)
Leverkusen 4-4 Roma
(Javier Hernandez x2, Kevin Kampl, Admir Mehmedi; Daniele De Rossi x2, Miralem Pjanic, Iago Falque)

Kedudukan: Barcelona 7, Leverkusen 4, BATE 3, Roma 2

Barca (Sepanyol) berpeluang cerah untuk melangkah ke pusingan kedua selepas mengatasi kelab Belarus di tempat lawan. Dua gol Ivan Rakitic dibantu dua kali oleh Neymar. AS Roma (Itali) pula mengikat Leverkusen di Jerman dengan Javier Hernandez dan Daniele De Rossi menjaringkan dua gol untuk pasukan masing-masing. Selepas ketinggalan 2-0, Roma bangkit untuk mendahului 4-2 namun gagal mempertahankan gawang dari dibolosi lagi.
--------------------------

KUMPULAN F

Arsenal 2-0 Bayern
(Olivier Giroud, Mesut Ozil)
Dinamo Zagreb 0-1 Olympiakos
(Ideye Brown)

Kedudukan: Bayern 6, Olympiakos 6, Zagreb 3, Arsenal 3

Selepas separuh saingan peringkat kumpulan, tiada pasukan yang berpeluang cerah untuk mara. Kesemua pasukan dalam kumpulan ini masih berpeluang. Arsenal (England) meledak dua kali di gelanggang sendiri untuk mengejutkan jaguh Jerman, Bayern Munich, yang mencatat 70% penguasaan bola. Jaringan tunggal Brown sudah cukup untuk kelab Greece memenangi perlawanan di Croatia.

---------------------------------

KUMPULAN G

Porto 2-0 Maccabi Tel-Aviv
(Vincent Aboubakar, Yacine Brahimi)
Dynamo Kiev 0-0 Chelsea

Kedudukan: Porto 7, Kiev 5, Chelsea 4, Maccabi 0

Kemenangan Porto (Portugal) di tempat sendiri mengatasi kelab Israel membolehkan mereka menduduki takhta kumpulan ini. Keputusan seri di Ukraine antara Dynamo Kiev dan Chelsea (England) menyaksikan tiga pasukan masih berpeluang untuk melangkah jauh. Peluang Maccabi Tel-Aviv sudah hampir tertutup melainkan mereka berjaya memenangi semua tiga perlawanan dalam separuh kedua peringkat kumpulan.
------------------------------

KUMPULAN H

Zenit 3-1 Lyon
(Artem Dzyuba, Hulk, Danny; Alexandre Lacazette)
Valencia 2-1 Gent
(Lasse Nielsen og, Stefan Mitrovic og; Thomas Foket)

Kedudukan: Zenit 9, Valencia 6, Gent 1, Lyon 1

Pasukan Perancis tumbang di Rusia yang menyaksikan Zenit terus gah mencatat kutipan mata sempurna dengan tiga kemenangan berturut-turut. Valencia (Sepanyol) pula mencatat kemenangan kedua mengatasi pasukan Belgium di tempat sendiri. Peluang Gent dan Lyon kelihatan sudah hampir tertutup.

-------------------------------

Selepas separuh pertama peringkat kumpulan berlangsung, saingan Kumpulan E, Kumpulan F, dan Kumpulan G masih terbuka luas. Manakala pasukan yang layak ke pusingan kalah mati dari Kumpulan H semakin jelas.

Malam ini perlawanan Kumpulan A-D pula akan berlangsung membabitkan pasukan gergasi seperti Manchester United, Manchester City, Real Madrid, dan Paris Saint-Germain.




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif