Welcome To My Life...

Sunday, April 2, 2017

Terbuka India 2017: India Ceria

Assalamualaikum.

Buat kali kedua berturut-turut dalam kejohanan Siri Super BWF, pasca All England, kini Terbuka India menyaksikan lima juara dari lima negara berbeza. Tuan rumah juga ceria dengan kejayaan manis srikandi kebanggaan mereka.

Dua juara All England, dalam acara beregu lelaki dan beregu campuran juga, telah memenangi kejuaraan dalam acara masing-masing di sini. Berikut adalah keputusan penuh aksi final:

MS: Viktor Axelsen (Denmark) v Chou Tien Chen (Taiwan) 21-13 21-10
MD: Marcus Gideon/Kevin Sanjaya (Indonesia) v Ricky Suwardi/Angga Pratama (Indonesia) 21-11 21-15
WS: PV Sindhu (India) v Carolina Marin (Sepanyol) 21-19 21-16
WD: Shiho Tanaka/Koharu Yonemoto (Jepun) v Naoko Fukuman/Kurumi Yonao (Jepun) 16-21 21-19 21-10
XD: Lu Kai/Huang Yaqiong (China) v Zheng Siwei/Chen Qingchen (China) 22-24 21-14 21-17

Tanpa bayangan bintang-bintang Asia yang lain, jagoan Eropah, Viktor Axelsen membuktikan kehebatannya dengan kemenangan mudah mengatasi perseorangan utama Taiwan. Marcus Gideon/Kevin Sanjaya yang menang di All England juga tidak menghadapi banyak masalah, menewaskan rakan senegara dalam aksi lebih kurang setengah jam saja.

Bintang kesayangan tuan rumah, PV Sindhu, menebus kekalahannya di final Sukan Olimpik dengan menundukkan lawan yang sama dari Sepanyol. Misi balas dendam tertunai di bumi sendiri! Shiho Tanaka/Koharu Yonemoto menewaskan rakan senegara dengan ranking lebih tinggi. Satu lagi juara All England, Lu Kai/Huang Yaqiong menumbangkan rakan senegara yang juga beregu nombor satu dunia dalam pertarungan sengit.

Pertandingan bersambung di bumi Malaysia untuk satu lagi kejuaraan Siri Super Premier.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif