Welcome To My Life...

Sunday, June 18, 2017

Piala Konfederasi FIFA 2017 #2

Assalamualaikum.

Perlawanan pembukaan antara tuan rumah Piala Dunia 2018 dan juara zon Oceania. Berikut adalah kesebelasan utama kedua-dua pasukan dan juga pemain gantian (dalam kurungan):

RUSIA: Akinfeev; Kudrjasov, Vasin, Djikia, Zhirkov; Samedov, Glushakov; Golovin, Erokhin (Tarasov), Poloz (Bukharov); Smolov (Miranchuk).

NEW ZEALAND: Marinovic; Durante, Bozall, Colvey (Patterson), Wynne; Rojas (Smeltz), Smith, McGlinchey, Thomas; Wood, Barbarouses (Tuiloma).

-------------------------

RUSIA 2-0 NEW ZEALAND
Gol: Michael Boxall (gol sendiri--minit ke-31), Fedor Smolov (minit ke-69)
Penguasaan bola: 57%-43%
Percubaan: 18-10
Sepakan penjuru: 12-2
Pemain terbaik perlawanan: Fedor Smolov (Rusia)

Tuan rumah bermula garang di hadapan penyokong sendiri dengan membenam wakil Oceania dengan satu gol dalam setiap separuh masa. Statistik juga menggambarkan permainan semalam dengan dominasi penuh dari Rusia yang diterjemahkan dengan dua gol tanpa balas.

Gol pertama dijaringkan pertahanan lawan, Boxall, selepas Denis Glushakov menewaskan Stefan Marinovic, penjaga gol New Zealand. Kemudian, Fedor Smolov menambah gol kedua selepas menyempurnakan hantaran silang Alexander Samedov dari sebelah kanan.

-----------------------

Perlawanan yang seterusnya akan berlangsung malam ini:
Kumpulan A: Portugal vs Mexico
Kumpulan B: Cameroon vs Chile

Pasukan manakah yang lebih baik antara juara Eropah dan juara CONCACAF? Pasukan manakah yang akan memungut mata pertama dari Kumpulan B? 



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif