Welcome To My Life...

Thursday, June 22, 2017

Piala Konfederasi FIFA 2017 #6

Assalamualaikum.

Tuan rumah Piala Dunia 2018 menang perlawanan pembukaan ketika Portugal diikat Mexico dalam masa kecederaan separuh masa kedua. Pasukan manakah yang akan gembira selepas tamat perlawanan kedua masing-masing?

------------------------

RUSIA: Akinfeev; Djikia, Vasin, Kudryashov (Bukharov); Shishkin (Erokhin), Glushakov, Golovin, Kombarov (Poloz); Samedov, Smolov, Zhirkov

PORTUGAL: Patricio; Guerreiro (Eliseu), Pepe, Alves, Cedric; Bernardo Silva, William, Adrien Silva (Danilo), Gomes; Andre Silva (Gelson), Ronaldo

RUSIA 0-1 PORTUGAL
Gol: Cristiano Ronaldo (minit ke-8)
Penguasaan bola: 42-58
Percubaan: 10-12
Sepakan penjuru: 3-2 
Pemain terbaik perlawanan: Cristiano Ronaldo (Portugal)

Tuan rumah terpaksa akur tumbang kepada juara Eropah. Portugal selayaknya menang dengan menguasai sebahagian besar permainan dan mempunyai beberapa lagi peluang walaupun sekadar menang dengan satu gol saja.

Cristiano Ronaldo yang turut meledak dalam perlawanan pertama, dan beraksi cemerlang sepanjang musim untuk kelab Real Madrid, sekali lagi muncul pemain terbaik perlawanan dengan satu tandukan pemusnah berpunca dari hantaran silang dari sayap kiri. Aksi gemilang CR7 ketika ini tidak dapat disekat.

--------------------------

MEXICO: Talavera; Salcedo (Moreno [Marquez]), Araujo, Alanis (Herrera); Dos Santos, Reyes, Fabian, Aquino; Damm, Jimenez, Peralta

NEW ZEALAND: Marinovic; Boxall, Durante, Smith; Ingham (Patterson), Lewis (Tuiloma), McGlinchey, Thomas, Wynne; Rojas (Barbarouses), Wood

MEXICO 2-1 NEW ZEALAND
Gol: Chris Wood (minit ke-42), Raul Jimenez (minit ke-54), Oribe Peralta (minit ke-72)
Penguasaan bola: 66-34
Percubaan: 22-10
Sepakan penjuru: 7-5
Pemain terbaik perlawanan: Javier Aquino (Mexico)

Perlawanan yang sangat berat sebelah melihat kepada statistik perlawanan yang memihak Mexico. Namun keputusan perlawanan agak tipis. New Zealand terlebih dulu mendahului apabila kapten mereka, Chris Wood bijak menyudahkan lorongan cantik Clayton Lewis.

Mexico bangkit di separuh masa kedua. Raul Jimenez melakukan rembatan kencang cantik ke penjuru atas gawang untuk gol penyamaan berpunca dari larian kencang pemain terbaik perlawanan, Javier Aquino di sayap kiri. Aquino sekali lagi memainkan peranan penting mencetak gol kemenangan menerusi hantaran kepada yang Oribe Peralta yang disudahkan dengan ledakan kaki kiri. Peluang terbaik New Zealand menyamakan kedudukan apabila percubaan Ryan Thomas terkena palang.

------------------------------

Juara Eropah dan juara CONCACAF masing-masing mencatat kemenangan selepas terikat dalam perlawanan pertama untuk berkongsi mata di puncak kumpulan A.

Berikut adalah perlawanan kedua untuk Kumpulan B:
Cameroon vs Australia
Jerman vs Chile



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif