Friday, April 27, 2012

Syurga Menantimu

MESTI KLIK

Assalamualaikum..

Aku menyaksikan video bagaimana seorang syuhada ditanam hidup-hidup. Kalau korang belum tengok, sila klik laju-laju. Seperti kisah keluarga Yasir dan Sumaiyah yang ditikam dengan tombak di tengah padang pasir kerana taat pada Allah.

Peristiwa moden ini pula berlaku di Syria. Rejim tentera pimpinan Bashar al-Assad. Tentera-tentera itu mahu syuhada itu mengaku Bashar sebagai tuhan. Tetapi syuhada itu tetap mengesakan Allah. Subhanallah. Allahukbar. Allah Maha Besar.

Kejam. Gila. Tidak berperikemanusiaan. Zalim. Insane. Tak masuk akal. Itulah kata-kata yang bermain di minda aku apabila melihat kezaliman syaitan bertopengkan manusia sedemikian rupa. Begitu jauh manusia boleh melampaui batas pemikiran normal. Nauzubillah.

Syuhada itu ditanam hidup-hidup. Video itu jelas menunjukkan kepalanya ditimbus dengan tanah selepas dia enggan mengakui Bashar sebagai tuhannya. Dia berpegang teguh dengan kalimah syahadah walaupun nyawa menjadi taruhan. Lafaz-lafaz akhir dari mulutnya adalah kalimah mengagungkan Allah yang Maha Esa tanpa sedikit goyah hatinya pada tawaran hidup di dunia.

Pilu hati aku melihat saudara seagama mati syahid di Syria. Kekejaman dunia ini membunuhnya. Tapi syuhada itu dikambus dan dibunuh kerana taat pada Allah. Syurga Allah menantimu, syuhada. Takbir!











p peluk s : Moga aku teguh berpegang pada kalimah syahadah..


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif