Wednesday, March 19, 2014

Bukan Masa Seronok

Assalamualaikum.

Insaf lepas tengok tazkirah ni.

Rasa takut yang amat sangat apabila terkenang banyak dosa. Apakah telah diampunkan? Apakah ibadat aku diterima? Allahu.

Betul. Sekarang bukan masa nak seronok-seronok dah. Bertaubatlah sementara masih ada kesempatan. Jika benar telahan NASA tentang 'fenomena alam' bagi mereka, matahari akan terbit dari tempat ia terbenam. 

Itu bukan perkara biasa. Itu telah dijanjikan Allah. Bahawa ia tanda yang membenarkan hari kebangkitan. Pesan ustaz dalam tazkirah ni: Bersegeralah kita bertaubat. Dan takutlah kita bila taubat kita tak diterima. Ada orang yang langsung tak bertaubat. Ada orang yang sudah pun bertaubat tapi taubatnya tak diterima Allah. Sia-sia. >.<

Fitnah akhir zaman merupakan janji Allah. Kepada Dia jualah kita berlindung. Marilah kita amalkan 10 ayat pertama dan 10 ayat terakhir surah al-Kahfi. Moga-moga dengan sedikit amalan yang tak seberapa ini, Allah melindungi kita semua dari fitnah besar yang dahsyat.

Pesan ustaz itu lagi: Jika jauh dari al-Quran, mulalah selak al-Quran. Jika jauh tersesat dari agama Allah, kembalilah. Jika sudah lama menolak hukum Allah, kembalilah mentaati-Nya. Bersegeralah. Sebelum pintu taubat tertutup, sia-sialah semuanya. 

Saya sudah menyampaikan pesan. 

Wallahualam.


Taman Resak
1502
19/03/2014


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif