Welcome To My Life...

Sunday, March 30, 2014

Tiring Week

Assalamualaikum.

Minggu pertama sem kedua yang sangat memenatkan. Satu minggu yang panjang.

Hari pertama (Isnin) saja sudah ada tiga sesi kuliah dan satu sesi Muzium Medik. Aku kini sedang belajar sistem kardiovaskular. Tentang jantung.

Esoknya (Selasa), aku belajar skil klinikal tentang pemeriksaan fizikal. Mengesan di mana kedudukan jantung dan cuba mendengar sebarang bunyi yang tak normal. Pelajaran yang menarik. Hari tersebut juga aku dapat baucer buku seantero negara (BB1M). Alhamdulillah.


Hari seterusnya (Rabu), tak ada sebarang sesi. Tiada kuliah. Tapi aku pergi jugak sesi Muzium Medik sekali lagi untuk menonton video tentang jantung dan mendapatkan jawapan kepada soalan yang diberikan pada hari Isnin.

Hari Khamis, ada lagi kuliah dan sesi Latihan Berdasarkan Masalah (PBL). Kami diberikan klu (trigger) dan perlu mendapatkan solusi (penyakit) dari diskusi antara beberapa orang pelajar sambil diperhatikan oleh fasilitator (pensyarah). Kami berbincang di landasan tepat dan sampai kepada konklusinya, Peripheral Artery Disease.

Jumaat ada satu kuliah saja dan berakhirlah minggu pertama. Fuhh fuhh. Minggu depan kena pergi lawatan ke klinik yang pertama untuk semester ni. Dengar kata kena buat history taking di klinik. Lalala. Oh ya, minggu depan jugak ada majlis menyambut saudara baru yang masuk Islam. Alhamdulillah, dia mendapat hidayah dari Allah yang Maha Berkuasa. 

A long week awaits. Sekian dulu buat masa ini.



Sri Petaling
1410
30/03/2014



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif