Tuesday, October 3, 2017

QD

Assalamualaikum.

Gatal tangan nak menulis.
Lama rasanya tak menulis.

Dulu masa belajar di Shah Alam untuk program persediaan ke luar negara, sempat mengarang novel mini Qisya Delisya. Lepas tu mood menulis pun dah hilang. Maka projek tu pun terbengkalai. Lenyap bersama pupusnya bayu.

Bila baca semula perjalanan cerita tu, rasa macam nak tergelak pun ada. Aku ke yang tulis cerita macam tu? Oleh sebab masa tu masih kurang matang, plot cerita tu dikarang dengan latar belakang pelajar di sekolah menengah. Rasa macam 'monyet' sangat.

Aku dah padam Bab 1 dan Bab 2 untuk memberikan nafas baru. Bab prolog dikekalkan sebab masih relevan. Sekarang masih fikirkan perkembangan plot novel mini ni. Sama ada cerita ni akan menjadi kisah sedih yang paling tragis, atau kisah dongeng yang paling indah.

Aku dah lupa nama-nama watak masa tu sebab tak ada rekod. Nampaknya kena fikirkan semula nama-nama watak selain watak utama dan beberapa watak lain yang wujud dalam bab prolog. Hmm keep thinking, keep thinking

Keyboard off.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif