Welcome To My Life...

Friday, December 14, 2012

Make Me Proud


Selepas duka, pasti ada ceria. Walaupun kepentingan perlawanan diorang tak sehebat mana, kemenangan beregu lelaki negara, Koo Kien Keat dan Tan Boon Heong sekurang-kurangnya menebus kehampaan skuad bola sepak yang ditomyamkan 2-0 dengan bantuan pengadil muka gangster dari Korea.

I do enjoy their win as much as i enjoy Malaysian football team's win over Indonesia (in group stage). Satu rasa yang tidak dapat diungkapkan. Indah. Sangat manis.

Melihat kegarangan aksi KKK-TBH mengembalikan semula memori enam tahun lalu. Ya, Sukan Asia 2006 di Doha. Pingat emas beregu lelaki badminton. Dan kemudiannya, kejuaraan All England 2007. Selepas itu, diorang mula sirna. Kini, beregu platinum kita sudah kembali.

Semalam kalah kepada Cai Yun dan Fu Haifeng (beregu China). Aku tak tengok game tu. Selepas kekalahan pasukan bola sepak, aku sambung layan badminton. Mujur diorang menang. Walaupun berhempas pulas tiga set, akhirnya kepuasan Koo dan Tan di gelanggang menyamai kepuasan aku depan televisyen.

Mana boleh tak puas. Mathias Boe dan Carsten Mogensen (beregu Denmark) adalah jaguh beregu lelaki dan pasangan nombor satu dunia ketika ini. Siapa nombor dua? Sudah tentu pilihan utama, Koo dan Tan kebanggaan kita semua. 

Esok, beregu Denmark perlu mengatasi beregu China dalam 'Kumpulan Maut' ni. Kemenangan 21-19, 15-21, dan 21-18 tadi memang mendebarkan. Dua pasangan hebat berlaga, satu harus kecewa. Dan senyuman untuk Malaysia. 












p sepak s : They are back..


3 comments:

Lyaa Suriany said...

tak tgk bola semalam sbb tkt dok maki org je keje
haha

Nik said...

mmg enjoy la tonton games indon malaysia aritu.

harap dapat tgk games tu lagi

M Fizan said...

@Lyaa Suriany standard la maki orang. haha

@nik ros hoho. download dekat jieazz. :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif