Welcome To My Life...

Sunday, December 9, 2012

Yang Mana Satu?


Ah, malam ni aku ada pemilihan yang berat untuk dilakukan. Satu antara dua. Kedua-duanya penting bagi aku. Ceh, bukan nak pilih calon isteri. Tak sampai masa lagi nie haaa. Eh, yang lebih penting, calon ada ke? Harhar. Lelaki Dari Marikh.... berangan je...

Okey, straight to the destination.. Aku tengah delima nak pilih. Memang typo yang disengajakan untuk menguji ketajaman pemerhatian korang. Actual word, DILEMA. Ada dua perlawanan bola sepak malam ni. Satu melibatkan tanah air aku yang tercinta, Malaysia vs Thailand, semi-final Piala AFF Suzuki 2012. 

Satu lagi pula melibatkan kelab kesayangan aku, Manchester United vs Manchester City, pertemuan setempat Liga Perdana Inggeris. Nasib baiklah perlawanan Malaysia bermula jam 8 malam kerana pertembungan dua kelab di puncak Liga Perdana Inggeris hanya akan bermula jam 9.30 malam.

Tetapi ada sedikit masa antara kedua-dua perlawanan yang masih akan bertindih. Yang mana satu pilihan kalbu? Malaysia atau United? Nasib baik ada remote Astro. Hoyeahh. Memudahkan pilihan. Tukar-tukar lah. Mesti laki yang penting dalam hidup korang pun sedang mengalami dilema yang tak berapa dilema ni. Eh, wanita pun nak dilema jugak? Pun boleh...


Alhamdulillah, entri yang korang baca ni adalah entri aku yang ke-300 untuk tahun ni dan entri ke-600 untuk diari maya aku. Masih tak seproduktif abang Bem. Takpe lah. Bukan femes macam beliau. Kita blogger picisan je. Menulis suka-suka. Menulis bila ada masa.

Tahniah kepada diri sendiri. Ceh. Orang lain dah beribu entri. Ni semua kerana sikap malas yang menular dalam diri. Tengok, lantai yang disalahkan bila tak pandai menari. Marilah memberi sokongan padu kepada skuad Malaysia yang kita kasihi. Doakan kejayaan diorang malam ni.

Malaysia Boleh!!!












p sepak s : Mat Yo tolong lah skor...



5 comments:

Nik said...

tahniah..dah 600 entry..

Syazana Zainn said...

mat yo makin lemah lah.hmmm

نورعيم said...

mestilah pilih mesia tu. negara tercenta!

Eein Azryn said...

Suka baca part yang last tu. Macam pantun. Hehehe. :)

M Fizan said...

@nik ros thanks kak. alhamdulillah... :)

@Syazana Zainn tapi dia skor. baguslah :)

@نورعيم yeah, malaysiaku!

@Eein Azryn memang saja bagi ada rima akhir. hehe

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif