Friday, February 7, 2014

Keciknya Dunia

Assalamualaikum.

Menyambung kisah kemalangan dalam entri sebelum ini. Aku rasa macam pernah tengok kakak yang memandu tu. Tapi dalam keadaan berunding macam tu, mana sempat nak sedar.

"Adik belajar kat mana kat KL tu?"

"IMU..."

"Ohh, student akak pun ramai yang masuk IMU. Eh, adik dari I****?"

"Ha'ah." Muka hairan.

"Kenal la Ustaz A?"

"Kenal sangat." Senyum.

"Akak isteri dia."

(dalam hati) "Eh, kejap, kejap."

Patutlah macam pernah nampak.... Pernah pergi rumah pun kat kolej tempat aku belajar dulu. Ada hal kat rumah ustaz. Memang kenal sangat la. 

Lepas cakap isteri ustaz baru dapat kaitkan semua maklumat. Aduhai, patutlah muka ustazah macam familiar. Macam pernah dilihat. 

Kecik je dunia. Ayah ustazah kawan kepada umi aku di tempat kerja. Suami ustazah pulak murabbi aku di bumi Darul Ehsan. Aku tak cam sebab hanya sekali pernah tengok ustazah sebelum ni. Dan tak sangka pulak nak terjumpa di bumi Darul Aman.

Segalanya suratan takdir. Hikmahnya hanya Allah yang tahu.


Changloon
1740
07/01/2014



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif