Welcome To My Life...

Friday, February 7, 2014

Tiada Yang Sempurna

Assalamualaikum.


Suatu hari Ali bertanya pada gurunya.

"Bagaimana caranya untuk kita mendapatkan sesuatu yang paling sempurna dalam hidup ini?"

"Berjalan lurus di taman bunga. Lalu petiklah bunga yang paling indah menurutmu. Dan, jangan kembali ke belakang."

Setelah berjalan dan sampai di hujung taman, Ali kembali pada gurunya dengan kehampaan.

"Mengapa kamu tidak mendapatkan satu pun?"

"Sebenarnya tadi aku telah menemukannya. Tetapi aku tidak memetiknya. Kerana aku fikir, mungkin di depan nanti mungkin ada yang lebih indah. Ketika aku sudah sampai di hujung. Aku baru tersedar, bahawa yang aku lihat tadi adalah yang TERINDAH. Dan ketika itu, aku mungkin tidak akan dapat kembali ke belakang lagi."

Hargailah apa yang kita ada. Kerna hidup ini tak dijanjikan sempurna. Kesilapan mendewasakan kita dalam persinggahan sementara.


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif