Welcome To My Life...

Saturday, July 12, 2014

Previu Piala Dunia 2014 #5

Assalamualaikum.

30 pasukan sudah tersingkir. Hanya dua yang tinggal. Satu piala. Keagungan bola sepak dunia. Kemasyhuran empat tahun. Penentuan tempat ketiga dan keempat akan berlangsung esok (4 pagi waktu Malaysia). Dan final pula pada pagi Isnin (3 pagi waktu Malaysia).

--------------------------

PENENTUAN TEMPAT KETIGA

Brazil vs Belanda


"Perlawanan ini tak perlu dimainkan." -Louis van Gaal
Itu petikan kata-kata pengurus Belanda selepas kekalahan kepada Argentina menerusi penentuan sepakan penalti. Brazil mempunyai kelebihan kerana perlawanan mereka menentang Jerman dilangsungkan awal sehari. Para pemain Belanda juga kepenatan kerana perlawanan separuh akhir mereka berlarutan ke masa tambahan. 

Brazil akan beraksi untuk menebus maruah selepas dimalukan Jerman di depan penyokong sendiri. Walaupun tanpa Neymar, Brazil akan kembali diperkuatkan oleh kapten, Thiago Silva. Belanda berdepan kemungkinan tewas perlawanan kedua berturut-turut. 

Peluang: 45-55
Ramalan: Brazil 1-3 Belanda
 
------------------------------------

FINAL

Jerman vs Argentina

 
Pertemuan ketiga mereka dalam perlawanan akhir Piala Dunia selepas edisi 1986 dan 1990. Kali pertama dimenangi Argentina yang diketuai Diego Maradona. Seterusnya dimenangi Jerman. Kali ini Jerman berpeluang cerah untuk memenangi Piala Dunia buat kali keempat.

Kekuatan Jerman adalah kemantapan dari penjaga gol sehingga posisi penyerang. Manuel Neuer mengawal gawang. Mats Hummel kental bertahan. Toni Kroos merancang serangan. Thomas Muller peledak berbisa. Jerman serba lengkap. Itu terbukti ketika mereka menghancurkan impian tuan rumah.

Argentina sangat bergantung kepada Lionel Messi. Ketiadaan Angel Di Maria yang cedera sangat terasa semasa menentang Belanda. Messi gagal mengancam kubu lawan ketika dikawal ketat Nigel De Jong. Lebih malang buat Messi, Jerman tidak akan bertahan seperti Belanda.

Peluang: 60-40
Ramalan: Jerman 2-0 Argentina



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif