Welcome To My Life...

Monday, July 17, 2017

Bergaya

Assalamualaikum.

Sesi latihan pra-musim adalah masa yang sempurna bagi kelab-kelab di seluruh dunia untuk persediaan bagi musim baru dan juga menguji para pemain yang baru dibeli untuk disesuaikan dalam formasi pengurus. 

Seperti kebiasaan, Manchester United sekali lagi memilih Amerika Syarikat sebagai lokasi latihan pra-musim mereka kali ini. 

Keputusan perlawanan pertama Manchester United di bumi Amerika Syarikat:
MANCHESTER UNITED 5-2 LOS ANGELES GALAXY
(separuh masa: 3-0)

Skuad separuh masa pertama: De Gea; Jones, Smalling, Blind; Valencia, Fellaini, Herrera, Carrick, Lingard; Mata, Rashford

Skuad separuh masa kedua: Joel Pereira; Tuanzebe, Lindelof, Bailly; Fosu-Mensah (Mitchell), Pogba, Andreas Pereira, Mkhitaryan, Darmian; Martial, Lukaku

Jose Mourinho menukar keseluruhan pasukannya untuk separuh masa kedua bagi memberikan minit permainan yang adil kepada semua. Dua pemain baru, Victor Lindelof dan Romelu Lukaku bermula di bangku simpanan ketika Mourinho memulakan perlawanan dengan skuad yang sama musim lepas. Dan skuad separuh masa pertama beraksi cemerlang untuk mendahului 3-0. Seawal minit kedua, Marcus Rashford mudah meledak berpunca dari kesilapan pertahanan LA Galaxy.

Rashford kemudian menambah gol kedua dengan rembatan leret hasil lorongan cantik Juan Mata. Rashford mencipta gol ketiga United dengan menolak bola kepada Marouane Fellaini yang tenang membuat penyudah untuk kedudukan selesa. Skuad bertukar semasa rehat separuh masa.

Henrikh Mkhitaryan meledak gol keempat United, mudah menolak masuk hantaran Anthony Martial. Gol kelima dijaringkan Martial sendiri hasil hantaran dari Timothy Fosu-Mensah. Giovani dos Santos sempat meledak dua kali untuk merapatkan jurang tetapi kemenangan tetap milik United yang menceriakan peminat di seluruh dunia.

Perlawanan kedua bertemu Real Salt Lake esok jam 10 pagi waktu Malaysia.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif