Welcome To My Life...

Friday, July 21, 2017

Manchester is Red

Assalamualaikum.

100%, tiga kemenangan dari tiga perlawanan.


Selepas membenam Los Angeles Galaxy 5-2 dan kemudian menewaskan Real Salt Lake 2-1, Manchester United berdepan kelab dari bandar yang sama, Manchester City, untuk derby pertama di luar negara.

Keputusan akhir perlawanan: Manchester United 2-0 Manchester City

Dua penyudah yang cemerlang dari dua orang penyerang, dan gawang tidak dibolosi. Keputusan sempurna untuk pasukan utama bandar Manchester ini untuk mendiamkan jiran setempat.

Senarai pemain Manchester United:
De Gea (Romero); Valencia (Fosu-Mensah), Lindelof (Bailly), Smalling (Jones), Blind (Darmian); Herrera (Carrick), Pogba; Rashford (Martial), Mkhitaryan (Fellaini), Lingard (Andreas Pereira); Lukaku

Mourinho memulakan perlawanan dengan formasi 4-2-3-1 (4-5-1) dengan empat pertahanan berbanding tiga pertahanan yang digunakan ketika menentang LA Galaxy. Jika ditolak Juan Mata yang cedera, skuad ini boleh dikatakan skuad terbaik yang dapat dibariskan Mourinho untuk musim baru. 

Kedua-dua pasukan berbalas serangan di awal permainan. Ederson beraksi cemerlang di gawang City, beberapa kali menghalang percubaan jarak jauh Ander Herrera. Gol yang dinanti-nantikan akhirnya tiba apabila hantaran lambung Paul Pogba ditanduk Romelu Lukaku untuk melepasi Ederson. Lukaku berdepan sudut yang sukar tetapi rembatan kencang kaki kirinya tepat ke sasaran! Hanya dua minit berselang, lorongan cantik Henrikh Mkhitaryan disudahkan dengan baik oleh Marcus Rashford.

Beberapa pemain dimasukkan dari bangku simpanan oleh kedua-dua pengurus untuk memberikan masa permainan yang adil kepada anggota skuad. Tetapi keputusan 2-0 kekal sehingga wisel akhir ditiupkan. Hak bersorak di bandar Manchester milik para peminat United!

Perlawanan seterusnya bertemu Real Madrid, jam 5 pagi Isnin (waktu Malaysia)



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif