Welcome To My Life...

Friday, November 24, 2017

AGT: Semi Final #2

Assalamualaikum.

Semalam telah berlangsung sesi separuh akhir kedua untuk rancangan Asia's Got Talent musim kedua. Terdapat tiga sesi semi final untuk menentukan sembilan finalis ke Grand Final nanti. Tiga peserta akan layak dari setiap minggu semi final (satu Pilihan Juri pada malam tersebut, dan dua lagi yang mendapat undian terbanyak dari penonton selama tiga hari). 

Penulis tidak menonton separuh akhir pertama. Namun di awal rancangan semalam, dua peserta yang mendapat undian terbanyak penonton diumumkan mara ke Grand Final: Canion Shijirbat (Mongolia-golden buzzer) dan Neil Rey Garcia Llanes (Filipina). Peserta yang menjadi Pilihan Juri dari separuh akhir pertama ialah Angela July dari Indonesia (sumber: Wikipedia). 

Berikut adalah senarai lapan peserta yang merebut tiga tempat di final:

1. Adem Dance Crew (Republik Kyrgyz) #AGTVote9
2.* Mafarikha (Malaysia) #AGTVote10
3. The Sacred Riana (Indonesia) #AGTVote11
4.* Fitri Cerado (Filipina) #AGTVote12
5. 218 Dance Crew (Vietnam) #AGTVote13
6.* Syah Riszuan (Singapura) #AGTVote14
7. XTrap (Jepun) #AGTVote15
8. DM-X Comvalenoz (Filipina) #AGTVote16

Penulis tidak mahu komen tentang persembahan nyanyian (bertanda *) oleh Mafarikha, Syah Riszuan dan Fitri Cerado. Nyanyian sudah tentu adalah hiburan tetapi penulis tidak dapat mengulas tentang sudut teknikal.

Lima lagi persembahan lain sangat menghiburkan. Adem Dance Crew dengan tarian yang menggunakan kelenturan badan. Kumpulan Adem ini juga ialah peserta yang mendapat golden buzzer dari juri Jay Park semasa pusingan kelayakan. The Sacred Riana dengan persembahan ringkas tapi menakutkan. Ada satu patung manusia tiba-tiba muncul dari dalam kotak dan menakutkan juri Anggun. 218 Dance Crew dengan persembahan tarian menggunakan lampu LED. XTrap dengan persembahan menggunakan jari. DM-X Comvalenoz pula penuh tenaga ketika menari.

Pilihan Juri (Judges Pick) minggu ini yang layak ke Grand Final ialah DM-X Comvalenoz yang dipilih sebulat suara oleh David Foster, Anggun, dan Jay Park. Secara peribadi, penulis menyukai persembahan Adem Dance Crew (#AGTVote11), 218 Dance Crew (#AGTVote13), dan XTrap (#AGTVote15). The Sacred Riana menghiburkan bagi penulis tetapi terlalu ringkas. 

Dua daripada tujuh peserta yang mendapat undian terbanyak akan menyertai empat peserta yang sedang menanti. Dua peserta ini akan diumumkan semasa permulaan separuh akhir ketiga. 

Sesi ketiga semi final akan melibatkan lapan lagi peserta iaitu Akira Kimura (Indonesia-golden buzzer), Feng E (Taiwan-golden buzzer), Krittaya Ariyasit (Thailand), Sobhi Shaker (Malaysia), Sumit Sadawarti (India), Urban Crew (Filipina), Viriya Rici (Indonesia), dan Yumbo Dump (Jepun). Tiga lagi peserta akan melengkapkan senarai finalis.

Keyboard off.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif