Welcome To My Life...

Thursday, November 23, 2017

UCL 17/18 #5

Assalamualaikum.

Perlawanan kelima peringkat kumpulan Liga Juara-Juara Eropah. Beberapa pasukan akan mengesahkan tempat ke pusingan kalah mati, dan beberapa pasukan pula akan sah tersingkir.

Setakat ini sudah empat pasukan layak ke pusingan seterusnya selepas empat perlawanan: Paris Saint-Germain (Perancis), Bayern Munich (Jerman), Manchester City (England), dan Tottenham Hotspurs (England).

---------------------------

KUMPULAN A
CSKA Moscow 2-0 Benfica
Basel 1-0 Manchester United

KUMPULAN B
Paris Saint-Germain 7-1 Celtic
Anderlecht 1-2 Bayern

KUMPULAN C
Qarabag 0-4 Chelsea
Atletico Madrid 2-0 Roma

KUMPULAN D
Sporting Lisbon 3-1 Olympiacos
Juventus 0-0 Barcelona

KUMPULAN E
Spartak Moscow 1-1 Maribor
Sevilla 3-3 Liverpool

KUMPULAN F
Napoli 3-0 Shakhtar
Manchester City 1-0 Feyenoord

KUMPULAN G
Besiktas 1-1 Porto
Monaco 1-4 Leipzig

KUMPULAN H
Dortmund 1-2 Tottenham
APOEL 0-6 Real Madrid

--------------------------------

Kemenangan CSKA Moscow dan Basel dalam kumpulan A bermakna perlawanan terakhir akan menentukan pasukan yang layak. Manchester United sudah 90% selamat dari segi matematik. PSG mencipta rekod jaringan baru dalam peringkat kumpulan selepas membelasah Celtic di Paris. Bayern pula menang tipis dalam kumpulan sama.

Chelsea mengesahkan tempat di pusingan 16 terbaik apabila membelasah kelab Azerbaijan. Atletico Madrid menghidupkan sisa-sisa harapan dalam kumpulan C. Sporting Lisbon membenam Olympiacos di Portugal ketika Barcelona mengikat Juventus di tempat lawan.

Dua keputusan seri dalam kumpulan E. Liverpool mendahului tiga gol tetapi Sevilla bangkit untuk seri dan mengingatkan Liverpool tentang kebangkitan hebat Liverpool ketika final edisi 2005 di Istanbul. Napoli dan Manchester City terus gah dalam kumpulan F apabila menundukkan lawan masing-masing.

Porto mengikat Besiktas di Turki. Satu lagi perlawanan kumpulan G menyaksikan Leipzig menang bergaya di Perancis dengan membelasah Monaco. Tottenham bangkit dari ketinggalan untuk menundukkan Dortmund di Jerman. Real Madrid pula membalas kritikan dalam perlawanan kedua kumpulan H dengan kemenangan selesa.

Empat lagi pasukan mara: Besiktas (Turki) dan Real Madrid (Sepanyol), Chelsea (England), dan Barcelona (Sepanyol). Hanya tinggal 8 tempat untuk diisi. Pasukan-pasukan lain terpaksa menanti perlawanan terakhir kumpulan.

Keyboard off.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif