Thursday, November 30, 2017

Asia's Got Talent: Semi Final #3

Assalamualaikum.

Separuh akhir yang ketiga dan terakhir untuk rancangan Asia's Got Talent musim kedua. Tiga lagi peserta dari lapan yang bertanding akan mara ke Grand Final. Lapan bakat yang dipilih oleh juri semasa Judges' Audition akan memberikan persembahan terbaik mereka. Sesi kali ini juga akan melibatkan dua peserta yang mendapat golden buzzer dari juri semasa sesi uji bakat. 

Dua peserta yang mendapat undian terbanyak dari penonton dari separuh akhir kedua, dan layak ke Grand Final ialah The Sacred Riana (Indonesia) dan Adem Dance Crew (Republik Kyrgyz).

------------------------------

Ulasan persembahan lapan peserta di malam separuh akhir ketiga:

1) Yumbo Dump (Jepun)
Menggunakan badan untuk membuat bunyi yang menggelikan hati penonton. Secara peribadi, penulis menyokong David Foster yang tidak menggemari persembahan ini. Tiada yang terlalu istimewa.

2) Viriya Rici (Indonesia)
Tarian breakdance yang lebih lincah berbanding semasa uji bakat. Persembahan yang sangat bertenaga. Baru berusia 11 tahun, Viriya comel dan memang artis semulajadi. Susunan pentas yang baik.

3) Feng E (Taiwan, golden buzzer)
Pemain ukulele elektrik cilik yang mendapat golden buzzer dari David Foster. Persembahan yang lebih baik berbanding sesi uji bakat. Muzik yang begitu indah didengar. Feng E sangat tenang bagi seorang kanak-kanak. Memukau dan menghiburkan.

David Foster bersedia untuk menekan golden buzzer sekali lagi jika boleh. David memuji Feng E sebagai satu-satunya manusia di dunia yang dapat membuat persembahan seperti itu.

4) Krittaya Ariyasit (Thailand)
Persembahan sempurna yang mendapat penghormatan berdiri dari juri dan penonton. Berlatarbelakangkan dunia bawah laut, Krittaya membuatkan penonton berdebar dengan persembahan berani bermain di udara menggunakan tali. Krittaya berkali-kali seperti tergantung di udara. Sangat cekap dalam menguasai kebolehan ini.

5) Akira Kimura (Jepun, golden buzzer)
Persembahan magik yang biasa. Walaupun bertenaga, trick Akira mudah dibaca dan diakui sendiri oleh Jay Park. Pelik melihat persembahan dari Akira yang mendapat golden buzzer dari Anggun.

6) Sumit Sadawarti (India)
Persembahan nyanyian yang menyentuh perasaan. Walaupun hanya statik, nada suara Sumit menarik terutamanya nada rendah yang dipuji oleh Anggun. Sumit menerima nasihat David Foster untuk tidak menggunakan piano dan fokus kepada nyanyian.

7) Sobhi Shaker (Malaysia)
Persembahan terbaik malam ini yang mendapat penghormatan berdiri dari penonton. Persembahan yang sangat 'gila' dan membuatkan penonton teruja. Card trick yang sangat menarik. Sobhi membawa mesej besar yang disampaikan: #StopAllWar. Menamatkan persembahan dengan tulisan Asia's Got Talent di atas kad terup yang kosong. Two thumbs up.

8) Urban Crew (Filipina)
Persembahan penutup yang bertenaga. Tarian akrobat dari beberapa orang penari ini walaupun ada sikit kesilapan, tidak mengurangkan keterujaan penonton melihat aksi-aksi berani. Jay Park memuji persembahan mereka sebagai berkelas dunia.

------------------------------

David Foster, Anggun, dan Jay Park sebulat suara memilih Feng E untuk layak secara automatik ke Grand Final.

Oleh sebab Sobhi Shaker gagal mendapat Pilihan Juri, dia kini perlu bersaing dengan enam peserta lain untuk mendapat dua undian terbanyak. Maka menjadi tanggungjawab penulis untuk mengundi Sobhi dengan harapan dia akan dapat membuat persembahan terbaik di malam Grand Final minggu depan.

Taip Asia's Got Talent Vote di Google dan 10 undian untuk Sobhi Shaker.

Keyboard off.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif