Welcome To My Life...

Saturday, November 4, 2017

UCL 17/18 #4

Assalamualaikum.

Pusingan kedua untuk peringkat kumpulan Liga Juara-Juara Eropah musim 2017/2018. Tiga perlawanan yang terakhir sebelum dua pasukan dari setiap kumpulan mara ke pusingan kalah mati manakala satu pasukan di tempat ketiga setiap kumpulan akan memasuki Liga Europa secara automatik.

--------------------

KUMPULAN A
Basel 1-2 CSKA Moscow
Manchester United 2-0 Benfica

KUMPULAN B
Paris Saint-Germain 5-0 Anderlecht
Celtic 1-2 Bayern

KUMPULAN C
Atletico Madrid 1-1 Qarabag
Roma 3-0 Chelsea

KUMPULAN D
Sporting Lisbon 1-1 Juventus
Olympiacos 0-0 Barcelona

KUMPULAN E
Sevilla 2-1 Spartak Moscow
Liverpool 3-0 Maribor

KUMPULAN F
Napoli 2-4 Manchester City
Shakhtar 3-1 Feyenoord

KUMPULAN G
Porto 3-1 Leipzig
Besiktas 1-1 Monaco

KUMPULAN H
Dortmund 1-1 APOEL
Tottenham 3-1 Real Madrid

-------------------------------

CSKA Moscow menang di Switzerland untuk menghidupkan peluang untuk mengiringi Manchester United yang mengalahkan Benfica kali kedua berturut-turut. Manchester United mengekalkan rekod 100% untuk berada di puncak kumpulan A. PSG terus mengungguli kumpulan B dengan membelasah Anderlecht di Paris. Bayern hampir pasti mengiringi mereka dengan kemenangan tipis di Scotland.

Atletico Madrid terus menyukarkan peluang mereka sendiri apabila seri dengan kelab Azerbaijan buat kali kedua berturut-turut, kali ini di gelanggang sendiri. Kemenangan selesa Roma di Itali bermakna mereka berjaya memintas Chelsea untuk berada di tangga pertama kumpulan C. Kedua-dua perlawanan kumpulan D berakhir dengan keputusan seri. Juventus gagal menang di Portugal yang bermakna peluang Sporting Lisbon masih belum tertutup.

Sevilla menang tipis di Sepanyol untuk memintas Spartak Moscow dalam kumpulan E ketika Liverpool membenam Maribor sekali lagi untuk kekal di takhta kumpulan. Manchester City membuktikan keunggulan di Eropah apabila menundukkan Napoli buat kali kedua. Shakhtar Donetsk juga menang dalam satu lagi perlawanan kumpulan F, mengakibatkan Feyenoord masih tidak mengutip sebarang mata.

Porto menang bergaya di Portugal untuk memintas Leipzig di tangga kedua kumpulan G. Besiktas mengikat Monaco untuk terus kukuh di tangga teratas kumpulan. Borussia Dortmund hanya mampu seri di Jerman dan hampir pasti menempah tiket ke Liga Europa. Tottenham Hotspurs mengejutkan Real Madrid di England untuk merampas takhta kumpulan H.

Dalam beberapa kumpulan, masih ada peluang untuk beberapa pasukan. Ada pasukan yang telah layak ke pusingan kalah mati dengan berbaki dua perlawanan lagi. Monaco (Perancis) yang musim lepas melangkah jauh dalam pusingan kalah mati berada dalam situasi bahaya. Atletico Madrid juga hampir pasti ke Liga Europa.




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif