Thursday, November 30, 2017

Asia's Got Talent: Semi Final #1

Assalamualaikum.

Aneh juga entri tentang semi final pertama hanya keluar selepas entri semi final kedua. Penulis hanya menonton episod kedua semi final di saluran 701 Astro AXN. Semua persembahan peserta semi final pertama ini ditonton di Youtube. 

Lapan peserta membuat persembahan. Tiga akan layak ke final. Satu secara automatik melalui Pilihan Juri, dan dua lagi yang mendapat undian terbanyak dari penonton selama tiga hari. 

1) Power Storm Crew (Thailand) [tersingkir]
Persembahan tarian breakdance yang sangat bertenaga. Beberapa ahli dengan kekuatan tangan yang menakjubkan.

2) Angela July (Indonesia) [*Pilihan Juri]
Persembahan nyanyian sambil bermain harp. Suara yang dinamik. Sememangnya layak untuk mara ke Grand Final secara automatik. 

3) Andrew Lee (Malaysia) [tersingkir]
Tanpa bias walaupun Andrew dari Malaysia, persembahan magik yang menghiburkan. Seorang yang kacak dan pandai berjenaka, Andrew sepatutnya dapat mara ke final. Juri suka dengan persembahannya.

4) Deniel Sarmiento (Filipina) [tersingkir]
Permulaan yang perlahan dengan hanya melompat-lompat menunjukkan kelenturan badan seperti seorang atlet gimnastik. Menamatkan persembahan dengan aksi di gelung yang menarik. 

5) The Sisters (Singapura) [tersingkir]
Dua adik-beradik yang cantik dengan suara yang sangat harmoni. Persembahan bersama dengan koir yang memang lazat di telinga. Tak layak tersingkir.

6) Neil Rey Garcia Llanes (Filipina) [*layak]
Persembahan beatbox yang hebat dibahagikan kepada dua bahagian. Bahagian kedua dengan irama tujuh bunyi yang berlainan dirancakkan dengan koreografi yang mantap. Selayaknya mendapat undian tertinggi. 

7) Ekklesia (Korea Selatan) [tersingkir]
Satu persembahan memukau dari trio penyanyi opera. Mendapat penghormatan berdiri dari juri dan penonton di studio. Tiga suara yang hebat. Dikritik oleh produser muzik, David Foster kerana dia lebih sukakan persembahan semasa uji bakat. 

8) Canion Shijirbat (Mongolia) [*layak]
Satu persembahan menarik hasil gabungan pergerakan dan rekaan grafik. Memang mengagumkan juri dan penonton. Layak mendapat undian penonton untuk mara ke final.

----------------------

Malam ini, dua peserta yang mendapat undian terbanyak dari penonton dari separuh akhir kedua akan diumukan sebelum bermula sesi separuh akhir ketiga. Lapan lagi peserta akan merebut tiga slot terakhir ke Grand Final.

Keyboard off.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif