Welcome To My Life...

Wednesday, September 17, 2014

Gunners Kecewa, Kops Gembira

Assalamualaikum.

Matchday 1 Part 1

Liga Juara-Juara Eropah musim baru membuka tirainya malam tadi dengan lapan aksi pertama dalam Kumpulan A-D. Apa pun keputusan malam tadi masih belum boleh mengukur kemampuan setiap pasukan kerana musim baru saja bermula. Ada pasukan masih belum panas. Masih ada lima perlawanan dalam

Contohnya, Real Madrid membelasah Basel malam tadi walaupun beraksi buruk dalam liga. Apakah nasib para pasukan dalam tujuh lagi perlawanan?

--------------------------------

KUMPULAN A

Juventus 2-0 Malmo
Olympiakos 3-2 Atletico

Gergasi Itali mudah mengatasi pasukan Sweden yang beraksi kali pertama. Dua jaringan Carlos Tevez cukup untuk memberikan tiga mata penuh kepada Juve. Naib juara musim lalu pula tidak bernasib baik apabila kelab Sepanyol itu dikejutkan pasukan Greece. Masih segar dengan kejayaan mengatasi Real Madrid dalam perlawanan liga hujung minggu lepas, Atletico tunduk kepada pasukan tuan rumah.

Kedudukan: Juve 3; Olympiakos 3; Atletico 0; Malmo 0

---------------------------------

KUMPULAN B

Liverpool 2-1 Ludogorets
Real Madrid 5-1 Basel

Selepas lima tahun terlepas aksi Liga Juara-Juara, Kops kembali untuk mengatasi kelab Bulgaria. Kelab England itu menang tipis menerusi jaringan lewat Mario Balotelli dan sepakan penalti Steven Gerrard dalam masa kecederaan. Bintang-bintang ternama gergasi Sepanyol pula bangkit dari kekalahan kepada Atletico dalam perlawanan liga untuk menumbangkan kelab Switzerland. Gareth Bale, Cristiano Ronaldo, James Rodriguez, dan Karim Benzema, semuanya menjaringkan satu gol.

Kedudukan: 1. Real 3; Liverpool 3; Ludogorets 0; Basel 0

------------------------------

KUMPULAN C

Benfica 0-2 Zenit
Monaco 1-0 Leverkusen

Pasukan Rusia, Zenit, menjadi satu-satunya pasukan yang menang di tempat lawan selepas jaringan awal Hulk dan Axel Witsel cukup untuk membantu mereka menumbangkan Benfica. Jaringan tunggal Joao Moutinho selepas detik sejam pula membantu kelab kaya Monaco untuk menewaskan kelab Jerman walaupun kelab Perancis itu kehilangan Radamel Falcao dan James Rodriguez yang berpindah.

Kedudukan: Zenit 3; Monaco 3; Leverkusen 0; Benfica 0

----------------------------------

KUMPULAN D

Dortmund 2-0 Arsenal
Galatasaray 1-1 Anderlecht

Borussia Dortmund (Jerman) tidak bernasib baik apabila hanya menjaringkan dua gol menentang kelab England walaupun mempunyai deretan peluang. Gol-gol dijaringkan oleh Ciro Immobile dan Pierre-Emerick Aubameyang. Kelab Turki pula seri dengan kelab Belgium di laman sendiri. Jaringan Burak Yilmaz dalam masa kecederaan babak kedua memadamkan jaringan pendahuluan Dennis Praet.

Kedudukan: Dortmund 3; Anderlecht 1; Galatasaray 1; Arsenal 0

-----------------------------

Lapan lagi perlawanan pertama kumpulan akan diteruskan malam ini. Perlawanan-perlawanan tumpuan adalah seperti berikut:

Chelsea vs Schalke
Bayern vs Man City
Barcelona vs APOEL
Ajax vs PSG

Perlawanan terbesar semestinya gergasi Jerman, Bayern Munich menentang juara bertahan Liga Perdana Inggeris, Manchester City. Berdasarkan prestasi terkini, kedua-duanya belum menunjukkan taring tetapi Manchester City sedikit lemah. Chelsea dengan peledak baru, Diego Costa, pasti memberikan masalah besar buat Schalke.  




No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif