Welcome To My Life...

Tuesday, September 16, 2014

Kembali

Assalamualaikum.

Selamat Hari Malaysia ke-51!

Yeah. Aksi Liga Juara-Juara Eropah kembali malam ni untuk musim baru. InsyaAllah aku dapat tengok malam ni sebab esok pun kelas mula lewat. Pagi tak ada kelas. Kelas mula jam 2 petang. Dapatlah aku menyaksikan bintang-bintang ternama beraksi dalam pertandingan berprestij.

Haih, tapi sedih jugak. Pasukan kesayangan aku tak main musim ni. Manchester United hanya di tempat ketujuh liga musim lepas. Tapi musim ni dijangka akan kembali berada dalam tiga pasukan terbaik dan layak automatik ke Liga Juara-Juara musim depan, dengan izin Allah jua.

Walaupun aku peminat tegar Manchester United, tapi aku tetap minat jugak tengok pasukan lain. Malam ni ada beberapa perlawanan yang aku kira menarik dan aku nak tahu keputusannya. 

LIVERPOOL vs Ludogorets (Kump. B)
JUVENTUS vs Malmo (Kump. A)
REAL MADRID vs Basel (Kump. B)
DORTMUND vs ARSENAL (Kump. D)

Perlawanan yang lain tak menarik sangat dari kaca mata aku. Aku nak tengok Liverpool yang kembali ke pertandingan elit ni lepas berzaman sekadar memerhati. Juventus pulak sepatutnya menang mudah. Real Madrid yang masih bergelut akan berdepan laluan sukar berdepan kelab Switzerland. 

Dortmund v Arsenal. Aku nak tengok aksi dua bekas pemain United yang dijual musim panas lepas. Shinji Kagawa yang kembali ke pangkuan Dortmund untuk memakai jersi nombor 7. Dan Danny Welbeck yang kini menjadi penggempur utama Arsenal.

Kalau aku rajin, aku bangunlah. Tapi memang tak sabar rasanya nak tahu keputusan perlawanan-perlawanan tersebut!



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif