Wednesday, August 29, 2012

Selamat Hari Raya

Assalamualaikum.

Mimpi apa pulak aku ni. Tetiba je ucap Selamat Hari Raya. Huhu. Hari ni dah hari raya yang ke-10. Aku baru nak ucap Selamat Hari Raya. Orang lain ucap masa Ramadhan. Kenapa aku tunggu 10 Syawal? Eh, blog aku kan. Punya suka aku lar. Haha. Ganas tak? Tu cuma cara nak cover kelewatan mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri. Tak kisah lar. Yang penting aku nak tempek gambar aku pada hari raya pertama.




Oh hoi.... Macam baju batik kan baju raya aku tahun ni? Itu dia. Tajaan Gene Martino. Tajaan lar sangat. Diorang taja, aku bayar duit dan dapat terus. Tajaan jenis apa tu? Itu soalan, korang lar jawab. Gambar pertama tu dengan pak cik aku merangkap adik kepada ayah aku dan anak datuk aku serta bapak sepupu aku. Haaaa, sangat jelas kan penerangan aku? Sorang tu je lar yang sempat aku bergambar. Sob sob. Macam ni lar kalau beli henfon pakej dengan lampu suluh.

Gambar bawah tu perasan comel. Bajet hensem je kan. Tak sedar-sedar chubby. Perkataan lain tak diterima di sini. Hanya comel dan chubby dipertimbangkan. Bukan apa aku tempek muka aku yang sangat kiut ni. Nanti dah kurus boleh lar korang nilaikan perubahan. Aku kan dalam proses diet. Harap-harap bila balik cuti semester bulan November ni, muka dah macam Aaron Aziz. Uhuk uhuk, TERbatuk.



Di kesempatan yang ada ni, Lelaki Dari Marikh nak mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri 1433 H kepada semua penghuni bumi dan langit. Orang-orang Marikh kemain lagi buat open house sekarang. Boleh ler kita semua makan percuma banyak-banyak. Kalau tak ada jemputan tu, sila lar puasa enam. Dapat jugak pahala. Selagi bulan Syawal, beraya lar sepuas mungkin. Raya kan sebulan... Cuma, berhati-hati di mana saja. Ingatlah insan yang disayangi dan menyayangi. Anda mampu mengubahnya... Pesanan ikhlas daripada pihak penaja.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 
MAAF ZAHIR BATIN










p palang s : Entri gelagat raya menyusul...


3 comments:

nik ros said...

selamat haru raya :)

Syazana Zainn said...

hello selamt hari raya :D

byk ke dapat duit raya? ;p

M Fizan said...

@nik ros tenkiu :D

@Syazana Zainn banyak sangat...... haha. thanks cerpenis :D

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif