Saturday, December 30, 2017

Final Day GP

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, selesai jugak general practitioner posting atau bahasa mudahnya, di sebuah klinik swasta di Bandar Tasik Selatan. Seminggu saja posting di sini tapi dapat berkenalan dengan orang-orang yang hebat.

Oleh sebab posting cuma seminggu, penulis ambik keputusan untuk tak pulang ke Kedah dan buat di zon Tengah saja. Kebetulan rakan serumah di Seremban ni tahu satu klinik yang dia pernah pergi masa tahun kedua pengajian untuk GP posting.

Hari terakhir ni kami dapat layanan istimewa.



Jamuan sesi pagi. Spaghetti dengan dua jenis meatball (cheese dan carbonara). Memang sedap. Spaghetti penuh dengan seafood (udang dan sotong). Sampai tiga pusingan makan. 


Sambungan jamuan sesi petang. Piza Domino dua jenis. Tambah pulak kek batik yang Kak Diana buat. Memang makan sungguh-sungguh semalam. 


Lepas tamat waktu kerja untuk staf sesi pagi, penulis dan rakan bawa Kak Wana ni pergi jalan-jalan sebab kami rancang sesi karaoke. Pertama, kami ke kedai Kaki Gajet. Masa tengah belek-belek apa yang ada dalam kedai (tak ada niat pun nak beli), tiba-tiba Kak Wana cakap, "Ambik la apa korang nak. Akak belanja." 

Eh, betul ke ni?!

Kak Wana tak main-main. Walaupun dah berkali-kali menolak, Kak Wana tetap jugak nak belanja. Kata orang, rezeki jangan ditolak. Kami pun pilih headphone sorang satu. Harganya taklah sampai beratus ringgit (tapi mahal untuk penulis). Niat baik tu yang penting.

"Nanti korang tengok headphone ni, korang ingat akak." Allahu.

Lepas tu karaoke dengan Kak Wana dan Kak Ika. Gila-gila jugak mereka ni. Kak Wana 'tarik' sebijik macam Ella. 

----------------------------

Terima kasih untuk tunjuk ajar dari Dr Ragu dan juga pemilik klinik, Datin Seri yang tak lokek berkongsi ilmu untuk beli rumah dan kereta. Datin Seri memang seorang yang merendah diri dan penuh dengan pengalaman dan azimat. 

Terima kasih semua staf: Kak Wana, Kak Ika, Kak Diana, Kak Minah, dan Kak Pah yang memeriahkan suasana di klinik yang membuatkan lapan jam di klinik setiap hari tak terasa. Semoga bertemu lagi di masa depan. 

Keyboard off.



No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif