Welcome To My Life...

Monday, March 5, 2012

Bulan Ini Dalam Sejarah


Assalamualaikum..

Apakah pentingnya bulan Mac dalam sejarah Islam? Jika sebelum ini aku tak pernah tahu akan hal penting ini, maka hari ini aku tahu, dan aku mahu semua tahu... maka di sini aku mencoret untuk menyampaikan secebis ilmu..

Aku blogwalking tadi sementara menunggu kelas Kimia dan Biologi petang ini setelah kelas Statistik dibatalkan.. aku singgah di blog rakan sekolej kediaman dengan aku.. dan aku tertarik dengan satu entri tentang kepentingan bulan Mac dalam lembaran sejarah Islam.. rujuk SINI..

Tepuk dada dan tanya iman kita.. tahukah kita bila tarikhnya pemerintahan khalifah Islam terakhir ditumbangkan? Bilakah zaman khilafah digantikan dengan pemerintahan sekular di Turki, pusat pentadbiran terakhir Khalifah Usmaniah? Kenalkah kita dengan manusia laknatullah dalam gambar di atas yang jasadnya tak diterima bumi?

Kalau korang semua tak tahu, WAJIB korang semua baca entri yang aku promote tu.. bukan sebab dia rakan sebilik kawan sekelas aku.. bukan kerana dia kawan aku.. tapi kerana ilmu yang disampaikannya sangat penting untuk diketahui.. WAJIB kita mempelajarinya.. layakkah kita mengaku umat Islam sedangkan kita tidak mempedulikan nasib saudara kita di bumi berdarah Palestin? Wajarkah kita mengaku cintakan Islam apabila kita tidak kisah tentang detik kejatuhan pemerintahan khilafah?

3 Mac 1924.. itulah saat khalifah Usmaniah terakhir diusir keluar dari bumi Turki oleh pemerintah tempatan sekular laknatullah yang zalim.. dan manusia itulah yang dimaksudkan dalam gambar di atas.. Mustafa Kamal Ataturk yang kini mayatnya hanya dapat diawet setelah bumi tidak mahu menerima seorang iblis bertopengkan manusia yang memerintahkan azan dilaungkan dalam bahasa Turki dan pelbagai jenis tindakan lagi yang membuatkan kita beristighfar panjang termasuk mengharamkan pemakaian hijab..

Oleh itu, jika benar kita cinta akan agama Allah ini, marilah tambah ilmu di dada kita.. selemah-lemah iman adalah membenci dengan hati.. bencilah sahabat-sahabat iblis yang meruntuhkan pemerintahan khilafah.. mari kita rapatkan saf menuju satu perjuangan yang suci.. mengembalikan pemerintahan Islam di dunia pinjaman yang fana ini.. Allahuakbar!











p peluk s : Usah terleka lagi...


No comments:

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif