Sunday, March 18, 2012

Uji Kelajuan Menaip



Assalamualaikum...
Salam sejahtera buat para pembaca..
Semoga hari ini lebih baik daripada semalam.. :)

Haa.. Nampak kan gambar di atas? Itu adalah hasil ujian aku. Bukan berniat nak riak. Tapi mencabar korang semua untuk mengatasi Lelaki Dari Marikh. Hewhew. Aku mula-mula cuba ni tiga hari lepas. Memang tak sabar-sabar nak tahu kepantasan aku menaip selaku seorang blogger tegar. Challenge accepted.

Dan aku konsisten menaip pada kelajuan 60-70 perkataan dalam seminit. Rekod peribadi aku adalah 74 perkataan per minit. Aku memerlukan antara 87-94 saat untuk menaip 500 karakter yang diperlukan untuk melengkapkan ujian itu. Masa terpantas yang pernah aku dapat ialah 85 saat. Fuhh, aku memang tak dapat pergi lebih laju. Korang ada bran?? ^_^

Korang perlu tiru sebijik-sebijik perenggan yang dia bagi tanpa sedikit pun kesilapan. Kalau silap dia akan bagi amaran "ERROR - use the Backspace key". Noktah, koma, huruf besar, ejaan semua kena sempurna.

Practices make perfect. Jadi cuba lar untuk menaip sepantas mungkin. Kalau tak puas hati, cuba dan cuba lagi. Itulah rahsia kejayaan. Nak cuba, klik gambar di atas atau KLIK SINI..

Selamat mencuba! ^_^









p peluk s : Nak laju lagi...

5 comments:

lyana kamal said...

Nak tryy ;D heee

Hanie Dew said...

waaahhh..laju nye ko menaip...nak cube gak...

Hanie Dew said...

aku dah cube bende ni smapai lebam.fail fail fail!.huh.. give up. zzzzz

nuyui a.k.a miss YUI said...

sgt bgus utk prktikkan..

M Fizan said...

@lyana kamal heee. cuba lar. ada bran? ^^

@Hanie Dew huhu.. never give up.. practice makes perfect :)

@nuyui a.k.a miss YUI sila mencuba ^.^

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif