Saturday, March 17, 2012

Inilah Masanya



Assalamualaikum..

Dalam entri ni, aku telah menyoal soalan dalam gambar di atas. Ada sorang jer bagi jawapan yang betul. Tahniah kepada Cik Jue. Hebat juga ya. Nak hadiah apa? Nanti Lelaki Dari Marikh beli di Kedai RM2! ^_^

Okey, Lelaki Dari Marikh bagi korang peluang nak fikir dulu buat kesekian kalinya. Kalau yang pertama kali tengok soalan ni, cepat memerah otak dan keringat untuk mencari jawapan. Jeng jeng jeng...... inilah masanya......


10


9


8


7


6


5


4


3


2


1


Jawapan untuk soalan berwarna biru tu adalah dua (2). Mudah saja. Cer korang kira jumlah lubang (hole) pada setiap digit sebelum tanda equal to (=). Maksudnya, kalau digit 7111, tiada langsung lubang pada nombor-nombor tersebut. Tapi pada 6666, ada empat lubang. Satu pada setiap digit. Haaa, senang jer kan. ^_^

"Sometimes the questions are complicated and the answers are simple."

Remember that! Korang cer tanya adik-beradik atau kawan-kawan korang.
Have fun! =)











p peluk s : Masa untuk kembali...


2 comments:

chemay said...

tak pahammmmm~
:(

M Fizan said...

@chemay gini chemay.. setiap soalan ada empat digit.. kira lubang pada setiap satu digit.. 1,2,3,5,7 tak ada lubang kan.. 4,6,9 ada satu lubang pada digit.. 8 pulak ada dua lubang :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif