Monday, July 2, 2012

Alfa Satu

Assalamualaikum.

Mari adik, kakak, pak ngah, mak su dan segala panggilan manja yang sewaktu dengannya.

Hari ni aku nak bercerita pasal satu benda. Aku bukan nak jual barang. Benda ni bukan MLM. Aku cuma peserta. Aku bukan businessman. Benda ni jugak bukan produk yang dijual oleh ayah aku. Bukan. Wahh, kemain penafian aku. Tapi betul ya. Aku tak ada untung. Cuma menyampaikan. Ayah aku pun bukan pekerja syarikat ni.

Terapi Alpha One dah bermula dari tahun 2005 lagi. Selepas tujuh tahun, baru lar aku sertai bulan lepas. Dem! Orang lain dah sihat walafiat, aku baru nak bersihkan darah. Oh ya, untuk makluman, terapi ni PERCUMA. Bila aku cakap percuma, aku maksudkan tak berbayar. Dan bila aku cakap tak perlu bayar, aku maksudkan satu sen pun tak perlu keluar. Eh, tak. Kena bayar duit minyak nak pergi terapi.

Bagi korang yang dah pernah sertai sepanjang tujuh tahun ni, korang tau apa yang aku nak bagitau ni. Tapi bagi korang yang belum pernah tahu, sila baca dengan lebih lanjut. Bila benda ni terapi percuma, maka tak ada untung pun bagi aku. Jadi korang tak perlu risau. Korang tak perlu sertai apa-apa, ajak kawan, cari downline, dan kira duit masuk. Ini terapi kesihatan.


Masalah kesihatan berpunca dari darah yang kotor. Darah kita pulak kotor disebabkan pemakanan kita, stres dan pencemaran udara. Jadi terapi ni dia bersihkan darah melalui 60 kali gegaran dalam masa sesaat. Terapi ni dinamakan terapi medan elektrik sebab memanfaatkan arus elektrostatik yang telah ada semulajadi dalam badan kita. Natural gitu. Mesin yang digunakan bernama BIOS 9000 kerna mengalirkan 9000 V arus elektrostatik.

Kalau orang sakit, terapi ni untuk perubahan dan penyembuhan (insya-Allah). Kalau tak sakit, perlu pergi ke? Boleh kalau nak terus sihat. Sebab terapi ni jugak untuk pencegahan. Bagaimana terapi ni membantu? 9000 V arus yang dialirkan tu akan menggegarkan kotoran yang melekat dan tersumbat dalam saluran darah kita. Bila kotoran ni dibersihkan dan keluar melalui sistem perkumuhan (peluh dan air kencing), darah kita akan kembali cair. Darah kotor adalah punca banyak penyakit. Testimoni membuktikan ramai peserta terapi mengalami perubahan.

Malah ada yang diizinkan Allah mendapat penyembuhan. Kita hanya berusaha, Allah jua Maha Berkuasa. Terapi ni adalah caranya. Selepas menjalani terapi, kita mungkin mengalami tindak balas yang membuatkan kita putus asa seperti mengantuk, dahaga, tempat yang sakit bertambah sakit dan tempat yang tak sakit tiba-tiba sakit. Tindak balas hanya sementara. Selepas itu, insya-Allah perubahan positif menyusul. 

Bagi yang tak sakit, jangan sangka korang akan terus sihat selamanya. Dan jangan sangka badan yang kurus akan membuatkan korang kebal. Aku pelajar A-Level Medicine. Apabila usia lanjut, saluran darah kita akan semakin tersumbat. Inilah punca sakit jantung dan strok. Buah pinggang akan semakin mengecut jika tidak dijaga dengan baik. Macam-macam penyakit lagi yang boleh datang kalau tak dicegah.

Kenapa aku promosi sesuatu yang tak menguntungkan aku? Sebab aku nak korang pun sihat. Nanti aku jadi doktor (insya-Allah), kerja aku pun senang. Goyang kaki dan balik. Yelah kan, patient kurang. Harhar. 'Jual ikan' (selfish) betul aku. Aku akui, kali pertama aku datang terapi dan dengar pasal terapi ni, aku kaitkan dengan apa yang aku dah belajar tentang perubatan dalam dua semester dan aku akui, tak ada satu doktor dalam dunia ni boleh menafikan kebaikan terapi Alpha One (dengan izin Allah). 

Akhir kalam, korang patut cuba. Bagi yang memang dah cuba, korang tau kan apa yang aku cerita? Sekian, majulah kesihatan supaya doktor dapat makan gaji buta. Haha. Wassalam. ^_^











p peluk s : Pentingkan diri dan orang lain..


5 comments:

nurshamila said...

bila terapi kesihatan dan A level medicine bergabung, dumm petir sabung menyabung. haha

oh yaka free? erm abis tu depa dpt untung dari mana? sponsorship?

Syazana Zainn said...

tak pernah try.

ni 1st time dgr T.T

sadisnya tak tahu

nazirah said...

wah pes tyme dgr psl ni ..
bole cube nt..

M Fizan said...

@nurshamila haha. hiperbola je sha ni. well, ada cara dia. melalui terapi percuma ni depa promote produk depa. still kita boleh gunakan terapi percuma setengah jam setiap hari dalam tempoh promosi :)

@Syazana Zainn huhu. cari la. and cuba :D

@nazirah heee. silakan. sangat bermanfaat :)

kyoshi_sousuke said...

betul ke mesin ni berkesan??

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif