Welcome To My Life...

Friday, July 20, 2012

Kembali


Assalamualaikum. 

Aku kembali semula. Pulang ke kancah pembloggeran selepas dua minggu cuci tangan. Bukan kerana polis siber sedang memburu atas penulisan aku yang tak pernah mengganggu orang lain, tapi aku sangat sibuk dengan macam-macam urusan sampai tak ada masa untuk mencari ilham untuk menulis. Proposal Unit 6, isi borang IELTS dan kelas demi kelas yang tak pernah berhenti membuatkan aku tak cukup tangan dan kaki untuk berkejar ke sana-sini. Sekadar alasan.

Maka aku memilih bulan yang mulia ni untuk kembali mengganas di seantero dunia maya. Ramadhan tahun ni aku rasa macam takde seri. Tak meriah. Aku pun tak tahu kenapa. Mungkin kerana dunia semakin moden dan orang semakin sibuk mengejar keduniaan. 

Aku masih ingat. Ya, aku masih terkenang-kenang saat indah menerima ucapan selamat menyambut bulan Ramadhan daripada rakan-rakan beberapa tahun lepas. Kini saat itu semakin menuju kepupusan. Aku tahu masih ada. Tetapi semakin kurang. Lebih ramai yang update status di Facebook saja. Semakin maju dunia ini. 

Aku harap dapat istiqamah dalam melakukan ibadat sebanyak-banyaknya dalam bulan mulia ini. Aku nak mengejar sebanyak mungkin pahala yang berlipat ganda. Marilah kita bersama mengejar peluang keemasan ini. Bersyukurlah kita kerna masih diberi peluang untuk menikmati keberkatan Ramadhan ketika ramai insan lain telah dijemput sebelum sempat berpuasa wajib lagi.

Dan aku harap aku dapat terus update seperti dulu. Diari aku ni dah berhabuk. Masa aku bukak dashboard tadi sampai batuk-batuk. Tu lar bayangan aku selepas dua minggu aku biar blog ni bersawang. Okey, aku tipu je. Kesian gak diari aku ni tak berupdate. 

Selamat berpuasa rakan-rakan blogger sekalian. Selamat mengejar pahala ^_^










p palang s : Moreh....


3 comments:

eyjalukman said...

selamat berpuasa :) teringt dlu time skolah after hbes prep tros g moreh . haha anyway,smoga bulan puasa ni kita dpt keberkatan berganda :)

Nik said...

salam ramadhan
selamat berpuasa :)

M Fizan said...

@eyjalukman haha, insyaAllah.. ameen..

@nik rosmawati thanks kak :)

Copyright © 2011, Segalanya Di Sini Adalah Hak Milik Muhammad Nazif